تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

فرماندار: روند افزایشی شیوع کرونا در آبدانان نگران کننده است

فرماندار: روند افزایشی شیوع کرونا در آبدانان نگران کننده است
ایلام - فرماندار آبدانان روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را بسیار نگران کننده دانست و گفت: تاکنون ۳۸ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

 یدالله حاتمی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان آبدانان داشت: ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۸۰ هزار نفر مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شدند که پنج هزار نفر از آنان بین یک تا سه شبانه روز در آبدانان اتراق کردند.

وی از مراجعه چهار هزار و ۵۰۰ نفر بیمار به بیمارستان شهر آبدانان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: ۲۰۰ نفر از آنان در مراکز درمانی شهرستان بستری و مابقی بصورت سرپایی معالجه و معاینه شدند.

فرماندار آبدانان بیان کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی روزانه ۳۰۰ نفر بیمار به تنها بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده است.

فرماندار آبدانان، روند پیشرفت بیماری کرونا در این شهرستان را نگران کننده عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون ۸۷ درصد درصد جمعیت این شهرستان دُز اول، ۷۲ درصد دُز دوم و ۳۸ درصد نیز دُزم سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز در این نشست از افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی به مراکز درمانی شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان از نظر تزریق واکسن کرونا در رتبه اول استان ایلام قراردارد.

سامان رشیدی تزریق واکسن را بسیار مفید و موثر در کاهش مرگ و میرها دانست و افزود: از ۸۰ نفر فوتی کرونایی در شهرستان آبدانان تنها سه نفرآنان واکسن کرونارا دریافت کرده بودند.

وی یاد آور شد: طی مدت ۴۵ روز گذشته ۲۴ هزار نفر جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز شهرستان مراجعه کرده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

در این نشست و به منظور جلوگیری از فراگیرشدن دوباره بیماری کرونا در آبدانان مقرر شد محدودیت های اجتماعی در خصوص مراسم شادی و ترحیم، بعضی مراکز ورزشی و اماکن مذهبی طول ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان آبدانان هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در مدت تعطیلات اول سال و حجم زیاد سفرهای نوروزی روند بیماران کرونایی و بستری های ناشی از آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

براساس آمار ارایه شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۹ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.