تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۷

ثبت ۳۵۱ مورد چندقلوزایی در استان ایلام

ثبت ۳۵۱ مورد چندقلوزایی در استان ایلام
ایلام - مدیرکل ثبت احوال ایلام از ثبت ۳۵۱ مورد چندقلوزایی در این استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

سید محمدعلی تقوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت هزار و ۷۶۲ واقعه ولادت سال گذشته در استان ثبت شد از این میزان پنج هزار و ۵۰۸ مورد شهری و ۲ هزار و ۲۵۴ مورد روستایی بوده است. که میزان ولادت در این استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۹) هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر با ۱۱۲.۰ است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۱۰۶.۸ واقعه بوده است یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر ۱۱۲ پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: همچنین در سال گذشته تعداد ۳۵۱ ولادت حاصل از چندقلوزایی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷۱ واقعه دوقلو و سه مورد سه قلو بوده است.

تقوی به تعداد واقعه فوت در استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه هزار و ۲۵۳ واقعه فوت در استان ثبت شد که این میزان در مدت مشابه سال ماقبل ۶.۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد فوت شهری سال گذشته برابر با ۲ هزار و ۱۹۰ رویداد بوده و تعداد فوت روستایی نیز برابر با یک هزار و ۶۳ واقعه بوده است.

تقوی یادآور شد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در ۱۲ ماه سال گذشته برابر با ۱۴۰.۸ است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۹) نیز ۱۴۹.۲ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام اظهار داشت: طی ۱۲ ماه سال گذشته به ازای هر ۲.۴ واقعه ازدواج یک طلاق رخ داد که این نسبت در مدت مشابه سال قبل ۴.۹ مورد بوده است.

تقوی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ازدواج ثبت شده در استان ۴،۶ درصد کاهش داشته است، گفت: پارسال چهار هزار و ۱۳۱ واقعه ازدواج ثبت شد که این میزان در مدت مشابه سال ۹۹ چهار هزار و ۳۲۹ واقعه بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان سه هزار و ۲۸۸ مورد شهری و ۸۴۳ مورد روستایی بوده ، میانگین سن ازدواج زوج در استان ۳۱.۳۲ و سن زوجه نیز ۲۶.۶۵ بوده است.

تقوی به واقعه طلاق و افزایش ۱۰.۰ درصدی آن نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹۷۸ واقعه طلاق ثبت شد که از این میزان ۸۱۰ مورد شهری و ۱۶۸ مورد نیز روستایی بوده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.