تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

معاونت سلامت دامپزشکی استان:

صنعت دام از بخش‌های اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است

صنعت دام از بخش‌های اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است
نگاه اقتصاد

 

دکتر شهرام باسامی معاونت سلامت این اداره کل گفت: صنعت دام و حوزه دامپروری و دامپزشکی استان یکی از بخش هایِ اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است و لازم است متولیان بخش دولتی و خصوصیِ خدمت‌رسان در همه بخش‌ها تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفتِ آن بکار گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی دامپزشکی استان ایلام، معاون دامپزشکیِ استان افزود: از گذشته‌های دور وضعیت طبیعی و اقلیمی و داشته‌های فرهنگی استان باعث شده‌است که مردم آشنائی دیرپائی با دامپروری و دامپزشکی داشته باشند و این بخش توانسته‌است با امکانات و فرصت‌هایِ طبیعی که در استان وجود دارد مردم ما را از مراحل مختلف تاریخی و به لحاظ اقتصادی عبور دهد.

دکتر باسامی همچنین گفت: امروز تمام تلاش متولیان امر دامپروری و دامپزشکی در استان این است که بتوانیم هم سرمایۀ موجود را حفظ کنیم و هم راهکارهای علمی برای گسترش و توسعۀ علمیِ آن داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه شرایط و خشکسالی‌های اخیر این سرمایۀ عظیم را با تهدیدهایی مواجه کرده‌است که اگر اجازه دهیم این تهدیدها اثرات خود را عملی سازند تبعاتِ منفی آن در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگیِ استان و از جمله افزایش بیکاری و حاشیه‌نشینی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

معاونت سلامت دامپزشکی استان افزود: لذا ما از متولیان استان می خواهیم که توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند زیرا که بخش عمده‌ای از اقتصادِ استان در حوزه های دامپروریِ سنتی و مدرن و علمی قرار دارد و ما همتِ خود را صرفِ عبورِ سلامت از این روزهای سخت نموده و نیازمند آن هستیم که همه بخش های متولی در استان به این بخش یاری رسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.