تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

امام جمعه ایلام:

۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور فعال است

۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور فعال است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر ترویج و فرهنگ‌سازی برای حضور همه اقشار جامعه در نماز جمعه، گفت: ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور فعال است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام افزود: فرهنگ‌سازی حضور در نماز جمعه در دستور کار قرار گیرد چرا که همه به این فریضه دینی نیاز داریم و واجب عینی است.

وی ادامه داد : اگر می خواهیم از حجم بسیاری از آسیب های اجتماعی کاسته شود باید فضا را برای حضور جوانان در مساجد مهیا و این مهم در نماز جمعه پررنگ و نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: مدیر جامعه اسلامی باید مقید به تمامی اصول و قواعد اسلامی باشد تا بتواند نقش الگویی خود را به‌ عنوان مدیر اسلامی بخوبی ایفا کند.

وی خواست که مسوولان زمینه ساز تزویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند و تاکید کرد: هر قدر این اصل فرهنگسازی شود میزان آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز جمعه نماز عبادی و سیاسی و دارای بعد حاکمیتی است و خطیب جمعه همه مطالب اعتقادی و دینی و همه مسایل روز جهان اسلام را بیان می کند.

وی تمرکز رسانه های خارجی بر نماز جمعه نشانگر اهمیت بالای این فریضه معنوی عنوان کرد و گفت: همه ما باید در نماز جمعه حضوری پرشور داشته باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.