تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

امام جمعه کرمانشاه:

مردم ایران امروز پای اسلام، کشور و نظام خود ایستاده‌اند

مردم ایران امروز پای اسلام، کشور و نظام خود ایستاده‌اند
کرمانشاه - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: همه مردم ایران همانگونه که پای دفاع مقدس ایستادند امروز نیز پای اسلام و کشور و نظام خود ایستاده‌اند و اجازه هیچ گونه تعرضی به بیگانگان را نمی‌دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ آیت «مصطفی علما» در مراسم روز سرباز که با حضور گروهی از سربازان وظیفه و فرماندهان نظامی استان برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت امام رضا (ع) با اشاره به مدیریت عظیم و بی بدیل اسلامی افزود: مدیریت ولایت فقیه یعنی کارشناس اسلام و کسی که اسلام را عمیق می فهمد، تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس اسلام مدیریت می کند و همین نوع مدیریت است که جامعه را به این درجه از موفقیت و سربلندی رسانده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان ساخت: اگر امروز قدرت ایران جهانی شد و دنیا روی ما حساب ویژه باز کرده به دلیل مدیریت بی بدیل امامین انقلاب اسلامی است، زیرا این جنس مدیریت، یک ابر قدرت را به زانو درآورده است.

وی در ادامه گفت: دو نکته در فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وجود دارد که همه ما باید برای تبیین آن و فهم و استنباط منطقی آن تلاش کنیم، اول راجع به دفاع مقدس زیرا باید این عظمت زنده بماند و به آیندگان منتقل شود، زیرا باید بدانیم استکبار کار با ما ندارد، بلکه کار با اسلام دارد نمی خواهند اسلام قدرت و عظمت داشته باشد و این مظلومیت اسلام از زمان پیامبر اسلام(ص) تا کنون استمرار داشته است.
آیت الله علما اظهار کرد: این حرکت استکبار را امام راحل به درستی شناخته و جواب خوبی داده است، امام فرمود، «آن ها از اسلام سیلی خورده اند»، زیرا اگر اسلام گسترش پیدا کند، چون با فطرت انسان ها سروکار دارد استکبار را به زانو در می آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اصلا موضوع هسته ای بهانه است، زیرا برنامه هسته ای خودشان بسیار پیشرفته تراست، آن ها سلاح هسته ای دارند و فناوری هسته ای از مال ما مدرن تر است، پس یقین داشته باشید آن ها کمترین مخالفتی با برنامه های موشکی و هسته ای ما ندارند، بلکه اساسا این ها با اساس اسلام مخالف هستند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیث تاریخی حضرت امام رضا علیه السلام، که فرمودند «کلمه لا اله الا الله حصن است» و قلعه ای مستحکم که انسانیت ما را نجات می دهد اظهار داشت: این ذکر بزرگ اصالت ما حفظ می کند، زیرا اصلا ۱۲۴ هزار پیامبر(ع) برای بیان همین کلمه لا اله الا الله آمدندچون ذکر توحید خالص و ذکر اکبر است و تمام احکام اعم از واجبات و مستحبات در آن مستتر است.

آیت الله علما همچنین افزود: بعد امام رضا می فرماید درست است که لا اله الا الله حصن است، اما به شرتها و شروتها و اصل شرط آن ولایت معصومین (علیهم السلام) است، زیرا ما نمی توانیم از هر کسی هر کسی پیروی کنیم و مدیریت او را قبول کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان از خدمت سربازی به عنوان توفیق بزرگ زندگی یاد کرد و گفت: امیدوارم همه ما توفیق داشته باشیم سرباز بمانیم، خصوصا سرباز اسلام باشیم و اگر خداوند ما را قبول کند به همه مدارج می رسیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.