تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

پیگیری پرونده تخلف ۵۹ مسوول ایلامی در سازمان بازرسی

پیگیری پرونده تخلف ۵۹ مسوول ایلامی در سازمان بازرسی
ایلام - بازرس کل ایلام گفت: ‌۵۹ نفر از مسوولان استان در پست های مختلف مورد پیشنهاد تعقیب کیفری ، اداری، انضباطی و انتظامی طی ۶ ماهه اول سال جاری قرار گرفتند.

 

مهدی اصلانی کرچی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار داشت: این مدت برای ۱۰ نفر پیشنهاد تحت تعقیب کیفری و برای ۴۹ نفر نیز پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی ثبت شده است.

وی در مورد احکام کیفری افزود: در بازه زمانی ۶ ماهه اخیر ۱۵ نفر شامل سه نفر رییس اداره و هشت نفر کارشناس محکومیت کیفری در دادگاه بدوی و تجدید نظر و چهار نفر رییس اداره و کارشناس (هرکدام ۲ نفر) نیز حکم جلب کیفرخواست به دادرسی داشتند.

اصلانی یادآور شد: همچنین برای ۸۴ نفر از مسوولان که طی سنوات گذشته پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی داشته و تخلفات آنها محرز شده بود، در نیمه اول امسال احکام قطعی آنها صادر شده است.

وی توضیح داد: برای یک مدیرکل، یک معاون، ۱۱ رییس اداره، ۲ شهردار و ۲۳ کارشناس حکم اخطار و توبیخ همراه با درج در پرونده کاری صادر شده است.

وی ادامه داد: حکم اخطار و توبیخ بدون درج در پرونده کاری برای ۲ معاون، ۱۴ رییس اداره و ۱۳ کارشناس صادر شد و ۲ معاون، ۲ رییس اداره و پنج کارشناس نیز کسر از حقوق شدند.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: یک رییس اداره و یک بازرس تنزل پست و یک بازرس هم بازخرید شدند و ۲ رییس اداره هم حکم محرومیت دائمی از انتصاب به پست های مهم و حساس را دریافت کردند و یک مدیر کل سابق و ۲ بازرس هم به طور دائم از کار اخراج شدند.

اصلانی تاکید کرد: یکی از مهمترین ماموریت های مهم سازمان بازرسی، پیگیری پرونده تخلفاتی سنوات گذشته است که تا زمان حکم نهایی از سوی محاکم قضایی توسط بازرسان پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، دادستان و رییس دادگستری برگزار و از بازرسان نمونه ششماهه نخست سال جاری تقدیر شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.