تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

شیوه آبرسانی به روستاهای ایلام به عنوان یک الگو در سطح کشور است + گزارش تصویری

شیوه آبرسانی به روستاهای ایلام به عنوان یک الگو در سطح کشور است + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای بیان برنامه های هفته بسیج از پیشرفت چهل درصدی آبرسانی به روستاهای استان توسط سپاه سخن گفت و افزود: این طرح با همکاری نهادهای مختلف و با بکارگیری تخصص بسیج تحت عنوان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست، و زود تر از زمانبندی مقرر به پایان خواهد رسید.

سردار شاکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاها توسط بسیج سازندگی در سریع ترین زمان ممکن با کیفیت کامل، رعایت استانداردها و با نگاه جهادی انجام می گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان این که برای انجام این پروژه کلیه تحقیقات، تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات توسط سپاه تهیه شده، تصریح کرد: اعتبار این پروژه از طریق قرارگاه امام حسن (ع) تأمین می شود و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله آبفا در اختیار پیمانکار قرار می گیرد.

ایشان از احداث ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال آب برای روستاهای فاقد آب سخن گفت و با بیان این ‌نکته که شیوه مدیریت آبرسانی به روستاهای ایلام و شهرهای کوچک به عنوان یک الگوی آبرسانی در سطح کشور است، اضافه کرد: در برخی از طرح های آبرسانی از تکنیک های جدیدی استفاده می شود که آب های حاصل از باران در سفره های زیر زمینی هدایت تا مشکل آبیاری اراضی کشاورزی تا حدودی مرتفع شود.

فرمانده سپاه استان در ادامه وظیفه بسیج را خدمت گزاری بی منت و صادقانه به جامعه در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: این نهاد از همان ابتدای شکل گیری همواره در کنار مردم بوده و با استفاده از ظرفیت گسترده بسیج اقشار با هدف خدمت رسانی به مردم اقدام می کند.

سردار شاکرمی یادآور شد: نگاه و تفکر بسیج و خدمات این قشر به مردم باعث ماندگاری نظام و مایه دلگرمی است.

ایشان به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: هفت هزار و دویست ریزبرنامه در بخش های مختلف نظیر خدماتی، عمرانی، زیربنایی، محرومیت زدایی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی در ۱۵ سرفصل در هفته بسیج اجرا می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان به ارائه ۲۰ میلیارد ریال خدمات درمانی، اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم و دورافتاده، اعزام هشت هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور، پیاده روی خانوادگی، انجام اردوهای پیشرفت و آبادانی ویژه دانش آموزان و دانشجویان برای بازدید از صنایع و واحدهای کلان تولیدی در هفته بسیج اشاره کرد.

سردار شاکرمی در پایان سخنان خود از رسیدگی به پرونده های ایثارگران فاقد مدارک بالینی دوران دفاع مقدس به تعداد هفت هزار و ۲۰۰ نفر سخن گفت و افزود: مستمری این افراد اکنون پرداخت می شود.

در ادامه این نشست خبری، سرهنگ علی ملک زاده؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، افزایش آبرسانی به مناطق محروم از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ مورد را از مهمترین خدمات بسیج سازندگی به مناطق محروم استان ایلام عنوان کرد و افزود: در پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی افزایش اعتبارات این طرح از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان با بهره مندی ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بسیج سازندگی سپاه استان صورت گرفته است.

ایشان با بیان این که ۱۸ مجتمع آبرسانی، ۲ حلقه چاه، ۶۰ مخزن آب، ۱۵ ایستگاه پمپاژ، ۲ تصفیه خانه، ۷۰۰ کیلومتر لوله کشی و ۲۵۰ لوله انشعاب مرکزی در حال انجام است، تصریح کرد: از دیگر خدمات بسیج برای روستاییان و کشاورزان ایجاد طرح از آبخیز تا جالیز است که در ۴۰ روستا برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان انجام می گیرد.

ملکزاده از اعزام ۳۰۰ گروه جهادی تخصصی در هفته بسیج در مناطق محروم و حاشیه شهرها سخن گفت و اضافه کرد: این گروه ها در قالب گروه های تخصصی و چند تخصصی در حوزه های مختلف برای خدمات رسانی به این نقاط اعزام می شوند.

ایشان یادآور شد: هم اکنون در بخش احداث مسکن مددجویان، تعداد ۱۰۰ واحد در دست احداث و برای ۲۰۰ واحد تعمیرات توسط گروه های جهادی با رعایت استانداردهای لازم در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خاطرنشان‌کرد: سه قرارگاه جهادی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی هدفمند، برنامه محور، امید آفرینی در بین روستاییان، مهاجرت معکوس و رونق تولید و اشتغال صورت می گیرد، در قالب اضافه برنامه های بسبج سازندگی انجام می گیرد.

ملک زاده؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه استان ایلام در پایان از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که از دستاوردهای نخبگان و تولید کنندگان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: تلاش برای تقویت قطب های صنعتی، نصب سه هزار پنل خورشیدی با همکاری دستکاه های ذیربط و اعطای وام های خرد و مشاغل خانگی از برنامه های مهم هفته بسیج عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.