تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

امام جمعه ایلام:

ایران اسلامی، آمریکا را به عقب رانده است

ایران اسلامی، آمریکا را به عقب رانده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان، افغانستان، عراق و کشورهای منطقه نقشی تاثیرگذار دارد و ابرقدرت‌های بزرگ دنیا به ویژه آمریکا را به عقب رانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در مجمع عالی بسیجیان استان با حضور معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: آمریکا هزینه زیادی برای نابودی ایران اسلامی هزینه کرد ولی در برابر ایران شکست را پذیرفت و حتی در افغانستان نیز مجبور به فرار و ترک این کشور شد.

وی افزود: اما نقطه ضعف و آفت خطرناک ما مسلمانان وجود جنگ ها و درگیری های داخلی است که از صدر اسلام تاکنون گریبان جامعه مسلمانان را گرفته و شرایط کنونی ما حاصل آفت تهاجم فرهنگی تاثیرگذار و منحط دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: تهاجم فرهنگی تا بطن جامعه آمده و لایه های پیدا و پنهان این تهاجم گسترده فرهنگی پیامدهایی خطرناک را به دنبال دارد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه با نفوذ تفکرات غلط غرب برخی از ارزش ها به ضدارزش تبدیل و جای حق با باطل تغییر کرده است، ادامه داد: این اغتشاشات با وجود تبعاتش اما برکاتی را نیز با خود به همراه داشت و یک زنگ هشدار برای ما بود که به خود بیاییم.

وی اضافه کرد: آمارهای غیرواقعی، طرح بلاتکلیف یا نیمه تمام و طرح های اسمی به جای عملیاتی در بروز این حوادث نقش دارند و در این میان گروه های اندیشه ورز یا حلقه های صالحین بسیج باید خلاء ها را برای مقابله با هجمه ها و تبلیغات مسموم خبری رسانه ها و احزاب معاند واکاوی، آسیب شناسی و علت یابی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: باید پایگاه های مقاومت بسیج و هیات های اندیشه ورز پای کار بیایند و ضعف کارها در حوادث اخیر ریشه یابی شود و اقدام بدون تعارف و با قدرت پیروزی آفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مواردی چون تبعیض در توزیع منابع، انتصابات سفارشی، تخلف در انتخابات، ضعف در پرداخت به موقع مطالبات نیروهای دستگاه ها و شرکت ها باعث انباشت نارضایتی در بین مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: باوجود فروکش کردن اغتشاشات، اما تبلیغات گسترده دشمن تاثیر عمیق خود را بر خانواده ها گذاشته و نارضایتی بالای مردم از شرایط اقتصادی، معیشتی و بیکاری نیز مزید بر علت است و جهاد تبیین برای درصد زیادی از مردم جامعه روشن نشده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن نسل جدید را به سمت خود و بر علیه جمهوری اسلامی شستشو مغزی داده است، ادامه داد: در جهاد تبیین وظیفه اقشار مختلف بسیج به عنوان یک واجب عینی بیشتر و سنگین تر است که در برابر تنش ها و توطئه های دشمنان مردم را آگاه کنند تا نسل جوان و نوجوان با دستاوردها و تاریخ انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی تاکید کرد: دستاوردها و موفقیت های کشور در عرصه های مختلف علمی، دفاعی، تسلیحاتی و دیگر حوزه ها برای نسل جدید بیان نشده و دشمن از غفلت ما و کم کاری مسوولان در پیش آمد وضع موجود پیشی گرفت و با استفاده از عوامل داخلی و خارجی خود فکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را در اختیار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در این مجمع از تعدادی از بسیجیان فعال در اقشار مختلف تقدیر شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.