تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

پایگاه‌های مقاومت سفیران گاز در اجرای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی و مصرف بهینه هستند

پایگاه‌های مقاومت سفیران گاز در اجرای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی و مصرف بهینه هستند
نگاه اقتصاد - مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: پایگاههای مقاومت ادارات بعنوان سفیران شرکت گاز در اجرای فرهنگ‌سازی، صرفه‌جویی و مصرف بهینه هستند و بایستی کمک کنند تا این نعمت خدادادی برای نسل‌های آینده باقی بماند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز در مراسم گردهمایی فرماندهان بسیج ادارات استان که در محل شرکت گاز ایلام برگزار شد، افزود: شرکت ملّی گاز با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند از مصرف بی‌رویه گاز جلوگیری کند و این مهم بدون همکاری و همیاری سایر دستگاههای اجرایی مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح ملّی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها راهکاری مهم در کاهش گازبهای مصرفی است، اظهار داشت: طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، راهکاری مهم و اساسی در مدیریت مصرف و کاهش هزینه گازبهای مصرفی واحدهای اداری، تجاری و مسکونی است.

کشاورز با بیان اینکه بهینه‌سازی، عایقکاری و هوشمند‌سازی موتورخانه‌ها در سطح ادارات ضرورت دارد،تصریح کرد: کاهش مصرف از طریق رعایت دمای رفاه (۱۸ درجه سانتیگراد) در فضاهای عمومی امکان پذیر است که انتظار می‌رود دستگاههای دولتی و سازمان‌ها این موضوع را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: طرح پایش مصرف گاز ادارات با هدف صرفه‌‌جویی در مصرف، مدیریت انرژی و کنترل میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌‌های دولتی در حال انجام است و انتظار می‌رود پایگاه‌های مقاومت ادارات در این زمینه کارکنان شرکت گاز استان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در ادارات و سازمان‌ها نسبت به سال‌گذشته انجام می‌شود، اظهار داشت: با شروع فصل سرما، برودت هوا، ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز در کشور، بر‌اساس ابلاغ بخشنامه صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز از سوی وزیر کشور، این طرح در سطح ادارات استان اجرایی می شود.

فرمانده بسیج کارمندان سپاه امیرالمؤمنین‌(ع) استان ایلام در این مراسم از مجموعه شرکت گاز استان بابت عملکرد مطلوب در گازرسانی به شهرها و روستاها قدردانی کرد.

سرهنگ پاسدار “صادق اسد‌کاظمی” با اشاره به اینکه ایران اسلامی از ثروت عظیم نفت و گاز برخوردار است و ما باید برای نسل‌های آینده حفظ شود،افزود: با مدیریت صحیح و رعایت الگوی مصرف و بهینه‌سازی درست می‌توان به این هدف دست یافت.

وی با بیان اینکه مصرف کنونی گاز در کشور ۲ برابر کشور چین و ۴ برابر اروپا است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی تنها راهکار برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه است که انتظار می‌رود پایگاههای مقاومت در این زمینه کمک و همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه سال‌جاری وزارت کشور مبنی بر اینکه دمای ۱۸ درجه در ادارات باید رعایت شود،تصریح کرد: همه فرماندهان پایگاههای بسیج استان این موضوع را جدی بگیرند و با صرفه‌جویی، بهینه‌سازی و ترغیب برای عایق‌کاری موتورخانه‌های ادارات که بصورت رایگان که از سوی شرکت گاز انجام می‌شود،اقدام و با نیروهای بسیجی شرکت گاز که در طرح پایش مصرف گاز ادارات فعالیت می‌کنند، همکاری نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.