تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

مردم ایلام در تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده حماسه ساز شوند

مردم ایلام در تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده حماسه ساز شوند
ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: مردم ولایی استان باید در آیین های تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس و نیز برنامه های شبی با شهدا بار دیگر حماسه سازی کنند.

 

ناصر نجفی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی تشییع شهدای تازه تفحص شده و گمنام اظهار داشت: دی ماه امسال استان ایلام فضایی شهدایی و حماسی به خود گرفته و علاوه بر سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و حماسه ۹ دی، در روز شهادت حضرت زهرا (س) برای اولین بار تشییع پیکر ۶۵ شهید در ایلام صورت می گیرد.

وی افزود: از سالروز شهادت حضرت زهرا تا سالروز شهادت سردار سلیمانی نقاط مختلف ایلام و بخش زنجیره از توابع شهرستان چرداول شاهد تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس هستند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه پیکر یکی از پنج شهید سهمیه استان ایلام در محوطه استانداری تشییع و تدفین می شود، تاکید کرد: محل جانمایی یادمان این شهید در ورودی سالن اصلی استانداری ( سالن شهید رجایی) است.

نجفی در خصوص هدف از انتخاب این مکان توضیح داد: سالن شهید رجایی محل برگزاری جلسات مهم استانی و کشوری است و مدیران و مدعوین هنگام ورود و خروج به سالن ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید، باید بدانند برای امنیت و نیز این کرسی های مسوولیت چه جان ها و خون هایی فدا شده است و همواره شهدا را ناظر بر اعمال خود ببینند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام نیز گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ۴۰۰ شهید در کل کشور تشییع می شوند که تعداد ۶۵ پیکر تازه تفحص شده در ایلام با حضور مردم ولایی تشییع خواهند شد.

سرهنگ محمدحسین فولادی ادامه داد: باید در مدت حضور شهدا در استان ایلام برنامه ها و فعالیت های فرهنگی چون اهدای جهیزیه یا بسته های معیشتی به نام و یاد این شهدا برای خانواده های نیازمند جامعه هدف انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد سرود دانش آموزی رفیق شهیدم توسط جمعی از دانش آموزان و در بین مردم حاضر در تشییع به صورت همخوانی خوانده شود.

همچنین با توجه به اینکه پنج شهید گمنام در استان ایلام تدفین می شوند، برنامه ریزی شد تا چهارشنبه هفت دی بخش زنجیره از توابع شهرستان چرداول، شنبه دهم دی ماه در استانداری، یکشنبه یازدهم دانشگاه پیام نور، دوشنبه دوازدهم دانشگاه فرهنگیان و چهارشنبه چهاردهم پتروشیمی ایلام این پنج شهید تشییع و تدفین شوند.

شهرداری نیز موظف گردید با نصب بنر و پرچم نسبت به فضاسازی بصری و تبلیغاتی شهر ایلام اقدام کند و نیز تهیه شاخه های گل جهت اهدا به پیکر شهدا و تامین اتوبوس های خط واحد جهت حمل و نقل تشییع کنندگانی که از نواحی اطراف می آیند بر عهده شهرداری است.

این مراسم تشییع پیکر شهدا روز سه شنبه ششم دی ماه و از مسیر میدان شهدا، میدان امام خمیینی (ره) تا میدان ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود.

پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده هفته گذشته از مرز مهران وارد استان اسلام شدند.

پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس نیز فردا از طریق فرودگاه شهدای شهر ایلام وارد استان شده و در پنچ نقطه استان تشییع و تدفین می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.