تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

ورود پیکر مطهر پنج شهید گمنام به فرودگاه شهدای ایلام

ورود پیکر مطهر پنج شهید گمنام به فرودگاه شهدای ایلام
ایلام - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام از ورود پیکر پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس جهت تشییع و تدفین در نقاط مختلف استان خبر داد.
سرهنگ محمدحسین فولادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیکر مطهر این پنج شهید صبح امروز از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد و مورد استقبال مسوولان و مسافران حاضر در فرودگاه قرار گرفتند.
وی افزود: پیکر این شهدای گمنام روز ششم دیماه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با تشییع پیکر ۶۰ شهید تازه تفحص شده تشییع می شوند.
فولادی ادامه داد: پیکر این شهدای گمنام و شهدای تازه تفحص شده که هفته گذشته از طریق مرز مهران وارد خاک کشور شدند تا روز ششم دیماه در اختیار شهرستان ها، هیات های مذهبی، مدارس، مراکز عالی آموزشی، ادارات و نهادها هستند.
وی یادآور شد: شهدای تازه تفحص شده برای انجام آزمایش های تشخیص هویتی و دی ان ای به تهران فرستاده می شوند اما پیکر پنج شهید گمنام که امروز وارد استان شده اند در پنج نقطه از استان تشییع و تدفین می شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اضافه کرد: استانداری، دانشگاه های پیام نور و فرهنگیان در ایلام، پتروشیمی در چوار و بخش زنجیره علیا در چرداول میزبان پیکر مطهر این پنج شهید است.
به گزارش ایرنا، با دفن این پنج شهید در استان تعداد شهدای گمنام ایلام ۸۸ تن است که در ۳۸ یادمان دفن شده اند.
سال گذشته هویت ۲ تن از شهدای گمنام دفن شده در شهرستان بدره و دانشگاه آزاد ایلام شناسایی شد و با احتساب این ۲ شهید تعداد شهدای مدفون در ایلام ۹۰ نفر است.
پنجشنبه هفته گذشته پیکر پاک تعداد ۵۷ شهید تازه تفحص شده از طریق مرز مهران وارد خاک کشور شدند و بعد از تشییع در روز ششم دی ماه در ایلام به تهران ارسال می شوند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.