تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۱

همزمان با سفر استاندار ایلام به آبدانان:

زمین مورد نیاز ۲۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آبدانان تامین شد

زمین مورد نیاز ۲۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آبدانان تامین شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سهمیه شهرستان آبدانان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۴۳ واحد مسکونی است که تا کنون ۴۲۸ نفر برای این واحدها ثبت نام نهایی انجام داده اند.

 

بهزاد علیزاده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبدانان با حضور استاندار ایلام، اظهار کرد: مدیران کل و مسئولان دستگاه اجرایی استان با توجه به زمانی که تا پایان سال دارند بر اساس تقویم اجرایی پیگیر اجرای مصوبات، پیگیری موافقت نامه ها و اعتبارات مورد نیاز شهرستان آبدانان باشند.

نماینده مردم آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی مدیران شهرستانی در آبدانان نیز ارتباط خود را در راستای پیگیری مسائل و مشکلات مردم با مدیران کل تقویت کنند، یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به سفر به شهرستان و اطلاع از وضعیت استان اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم‌داری و تکریم مردم بسیار مهم است، افزود: فلسفه وجودی دستگاه های اجرایی و مدیران خدمت به مردم است و در نظام اسلامی اساس و اصل، خدمت به مردم است و مدیران خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

علیزاده با بیان اینکه مسئولان پیگیری مسائل مردم را اولویت کاری خود قرار دهند، گفت: مردم در مواردی به ما مراجعه می کنند که اصلا دلیلی برای مراجعه آنها به نماینده وجود ندارد و باید مدیران کار آنان را پیگیری کنند، بخشی از شکوائیه ها، ناملایمات و مشکلات ما در حوزه نارضایتی این است که مدیران باید منطقی و با گفت و گو در زمینه اقناع مردم بیشتر وارد عمل شوند.

نماینده مردم آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم با توجه به مشکلات مردم این شهرستان در حوزه های مختلف، مسئولان کشوری و استانی نگاه و توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در این نشست علاوه بر مسائل اداری، مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این شهرستان با حضور مسئولان ارشاد استان پیگیری می شود، مطالبی مطرح شد و یک سری انتظارات شورای تامین استان از مردم داشت که با این تبادل نظری که صورت گرفت امید است که مقداری فضا بهتر از گذشته شود.

محمدسبحان حسنی با بیان اینکه یکی از مطالبات که در این حوزه مطرح شد بحث کمبودها و نارسایی ها در حوزه فرهنگی است، گفت: برنامه ریزی برای برطرف کردن این نیازمندی ها توسط دستگاه های فرهنگی و اجرایی باید انجام شود و این مسائل به صورت ویژه پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط دستگاه های شهرستان با مدیران اجرایی حوزه کاری مرتبط خود در استان باید بیشتر شود، ابراز کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی بر اساس اولویت ها نیز باید برنامه ریزی لازم انجام شود و به طور قطع این شهرستان دارای استعدادهایی است که به عنوان نخبه در سطح ملی مطرح هستند.

حسنی گفت: بخشی از این نخبگان خارج از استان هستند که در راستای رشد و توسعه استان باید از ظرفیت آنان استفاده کرد و توسط بنیاد نخبگان شناسایی و معرفی شوند که در حوزه های مختلف هر کدام از اینها می توانند برای کمک به استان بسیار اثرگذار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: ۴ میلیون مسکن در طی ۴ سال بر اساس برنامه دولت ساخته می شود و سهمیه شهرستان آبدانان در راستای اجرای این طرح ۸۴۳ واحد مسکونی است که تا کنون ۴۲۸ نفر برای این واحدها ثبت نام نهایی انجام داده اند.

سعید هژبری با بیان اینکه دولت در اجرای طرح زمین را به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد، گفت: مشکل زمین برای ساخت این واحدهای مسکونی در شهرستان آبدانان امروز با حضور مسئولان مربوطه مرتفع شد و ۴۹ هزار مترمربع از املاک مسکن و شهرسازی مورد تائید قرار گرفت و زمین برای ساخت ۲۹۰ واحد مسکونی آماده خواهد شد.

وی گفت: این فرصتی مناسبی برای خانه دار شدن افراد واجد شرایط است، در نهضت ملی مسکن تمام ظرفیت ها برای تامین زمین در نظر گرفته شده است و مسئولان ارشد استان در تلاش هستند که زیرساخت های لازم برای این واحدهای مسکونی تامین شود و مدیران دستگاه های خدمات رسان باید خدمات مورد نیاز را واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ارائه دهند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.