تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نسل جوان باید با خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس ایلام آشنا شود

نسل جوان باید با خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس ایلام آشنا شود
ایلام - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جوانان و نسل نو از بسیاری از رخدادهای دفاع مقدس بی خبر هستند، گفت: سوژه های ناب و خاطرات شفاهی دوران مقاومت و پایداری مردم استان ایلام باید ثبت و نگاشته شود.

یاسر احمدوند روز سه شنبه در دیدار با شاهدخت حیدری نویسنده ایلامی اظهار داشت: ثبت خاطرات فداکاری های مردم ایلام در طول دروان دفاع مقدس باتوجه به وقایع نابی که در این استان رخ داده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایلام در زمینه نشر و چاپ ادبیات دفاع مقدس پیشرو باید باشد، افزود: تربیت نویسندگان جوان و خلاق در ثبت و نگارش خاطرات شفاهی و حوادث دوران جنگ تحمیلی می تواند اثرگذار باشد و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان باید بحث آموزش داستان نویسی و تولید محتوای مرتبط با دفاع مقدس را در اولویت قرار دهد.

احمدوند ادامه داد: استعدادهای توانمندی در حوزه داستان نویسی و نویسندگی در استان ایلام وجود دارد که باید این استعدادها شناسایی و در قالب انجمن های ادبی رشد کنند تا در آینده شاهد رونق هر چه بیشتر ادبیات دفاع مقدس در استان ایلام و سطح کشور باشیم.

وی یادآور شد: تشویق نویسندگان حرفه ای به عنوان الگو در برنامه های اصلی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در نظر گرفته شود تا هم این افراد و هم دیگر نویسندگان جوان مشوق های لازم برای خلق آثار پربار داشته باشند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ها و استعدادی های بسیار خوبی در حوزه های فرهنگی است که باید این افراد مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار بگیرند.

گفتنی است رمان اخراجی و کتاب های مویه در باغ، کبوتر نجات، نفس های یک قهرمان، فانوس های معابر و لحظه های ناگزیر از جمله آثار منتشر شده توسط شاهدخت حیدری هستند.‌

احمدوند هدف از سفر خود به استان ایلام را بررسی حوزه ها و پتناسیل های فرهنگی استان ایلام برشمرد و ادامه داد: با همکاری و تلاش مسوولان، مدیران و مردم مشکلات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر استان بررسی و راهکارهای اجرای برای رفع این مشکلات طراحی شود.

وی تاکید کرد: در این سفر مسائل و مشکلات استان ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات دولت منعکس و پیگیری خواهد شد.

رمان اخراجی و کتاب های مویه در باغ، کبوتر نجات، نفس های یک قهرمان، فانوس های معابر و لحظه های ناگزیر از جمله آثار منتشر شده توسط شاهدخت حیدری هستند.‌

دیدار با عباس صیدی از ناشران و نویسندگان استان ایلام از دیگر برنامه های احمدوند به استان ایلام بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.