تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

امام جمعه ایلام:

چشم رسانه ها و سیاستمداران دنیا به راهپیمایی ۲۲ بهمن است

چشم رسانه ها و سیاستمداران دنیا به راهپیمایی ۲۲ بهمن است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن محل حضور انبوه و پرشور مردمی خواهد بود که حتی در اوج جنگ تحمیلی هم راهپیمایی ها را ترک نکردند و امروز چشم سیاستمداران و رسانه های دنیا به ایران و راهنمایی روز ۲۲ بهمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: مردم با وجود تحمل مشکلات گوناگون و حتی فدا کردن عزیزان خود، صدای دین مبین اسلام را در دنیا طنین انداز کردند و اکنون جامعه ما بیشتر از گذشته به وحدت و همدلی برای رفع یا کاهش مشکلات نیاز دارد، همانگونه که دشمنان برای نابودی ما اتحاد دارند.

وی افزود: انقلاب ما در مسیر و آرمان های خود در حال حرکت است و تاثیر گسترده ای در آزادی خواهی، مبارزه با ظلم و استکبار، تعالی و پیشرفت دنیا گذاشته و این انقلاب بالاترین سرمایه کشور ایران است.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: امام راحل روح آزادگی خواهی را بر این کشور دمید و ایران را به عزتمندی رساند و تظلم خواهی و مبارزه با استکبار جهانی را در سطح بین المللی و منطقه اشاعه داد.

به گفته حجت الاسلام کریمی تبار ارزش انقلاب مردم ایران از انقلاب صدر اسلام بالاتر است، چرا که مردم ما در حالی علیه طاغوت و اسلام ستیزی به پا خواستند که در زمان پیامبر و امام معصوم نبوده و آنها را درک نکرده اند، اما با ایمان راسخ دین مبین اسلام را بار دیگر احیا کردند.

وی به حرکت ارزشمند رهبری در بخشش گسترده محکومان اغتشاشات اشاره و اضافه کرد: این افراد ابزاری فریب خورده در دست رسانه های تبلیغاتی دشمن بودند و رهبری با این عفو فراگیر رفتار اشتباه این افراد را نادیده انگاشتند تا افراد فریب خورده با این بخشش به خود بیایند و مسیر را پیدا درست کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: عفو رهبری در بخشش افراد فریب خورده، باران رحمت آرامش بر جامعه بود و بدون تردید این حجم از اغتشاشات و ناآرامی ها در هر جای دنیا مجازات شدیدی را برای فرد خاطی به دنبال خواهد داشت، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با بخشیدن آنان، مسیر هدایت را برای آنها هموار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به وقوع زلزله در مناطق خوی، ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: از دیرباز ویژگی مردم ایران همدلی، مهربانی و مساعدت است و اکنون نیز زمان همدلی با این زلزله زدگان آسیب دیده است که همه زندگی خود را به سبب زلزله از دست داده اند.

وی تاکید کرد: باید مسوولان، مردم و به ویژه مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها اصول ایمنی را رعایت و سازه های مستحکم احداث کنند، چراکه صرفه جویی در برخی هزینه‌های ملزوم موجب غفلت و بروز تبعات سنگینی چون ریزش آوار را در پی دارد.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: در یک لحظه تعداد بسیار زیادی به علت وقوع زلزله فوت شدند که این مرگ ناگهانی و گسترده درس عبرتی برای همه ماست که برای سفر آخرت در هر لحظه آماده باشیم و تا فرصت داریم با خداوند و معنویت ارتباط بگیریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.