تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۳۳

نماینده ایلام: توجه به فاجعه زمین فوتبال چوار به یادواره محدود شده است

نماینده ایلام: توجه به فاجعه زمین فوتبال چوار به یادواره محدود شده است
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به فاجعه شهادت تعدادی از جوانان این سرزمین در زمین فوتبال چوار تنها به برگزاری جلسه و یادواره خلاصه شده است.

علی اکبر بسطامی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری یادواره شهدای ۲۳ بهمن زمین فوتبال چوار با حضور رییس فدراسیون و اعضاء هیات رییسه و استاندار ایلام اظهار داشت: فرمایشات رهبری، باید بعنوان معیار عملکرد مسئولان در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار قرار گیرد.

وی با اشاره به عظمت واقعه بمباران زمین فوتبال چوار اضافه کرد: تاکید چندباره مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد شهدای چوار و شناساندن آن به جهانیان، به خوبی نشانگر عمق فاجعه و عظمت این رویداد تاریخی است.

نماینده ایلام تاکید کرد: متاسفانه توجه به واقعه زمین فوتبال چوار در برگزاری جلسات و یادواره ها خلاصه شده و آنگونه که شایسته است به این موضوع و متناسب با شان شهدای گرانقدر پرداخته نشده است.

بسطامی یادآور شد: می‌توان از پتانسیل واقعه زمین فوتبال چوار در راستای جلب توجه مقامات کشوری و همچنین توسعه ورزش در استان استفاده کرد.

به گزارش ایرنا هواپیماهای رژیم بعثی عراق ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵ در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب ۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.

مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد و دست اندرکاران بزرگداشت کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، به واقعه بمباران زمین فوتبال چوار اشاره کردند و فرمودند: حوادث کم‌نظیری در استان ایلام به وقوع پیوست که متأسّفانه مردمِ خودمان هم خبر ندارند، چه برسد به دیگران و خارج و ملّتهای دیگری که مشتاقند حوادث کشور ما را بدانند؛ آنها که هیچ، حتّی مردمِ خودمان هم از خیلی از این قضایا خبر ندارند. یکی همین قضیّه‌ی بمباران مسابقه‌ی فوتبال بچّه‌ها است در سال ۶۵ -بیست‌وسوّم بهمن ۶۵- که این جوانهای ایلامی، دو تیم ایلامی برای بزرگداشت و به یادبود هفتمین سال پیروزی انقلاب، یک مسابقه‌ای به این عنوان درست کردند و تعدادی از مردم هم جمع شدند، تماشا میکردند؛ هواپیمای عراقی آمد بالای سر، از نزدیک یعنی با توجّه به اینکه اینجا چه [برنامه‌ای] هست -نه اینکه همین ‌طور بمب بیندازند و تصادفاً بخورد به زمین فوتبال؛ نه، با توجّه- اینجا را زد و ده‌ بازیکن شهید شدند، داور شهید شد، چند بچّه شهید شدند، بعضی از تماشاچیان شهید شدند؛ این حادثه‌ی کوچکی نیست، این حادثه‌ی بزرگی است؛ جا دارد که این‌ جور حوادث در ابعاد جهانی شناخته بشود، گفته بشود، تکرار بشود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.