تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

بیانیه مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی
نگاه اقتصاد

 

۱۲ فروردین روز مبارک جمهوری اسلامی، یکی از منحصر به فردترین ایام در تاریخ معاصر کشور است. روزی که در آن مردم ایران به عنوان یکی از اولین تجربه‌ها در سیر تحولات تاریخی ارزشمند خود و در بستر یک نظام روزآمد در جایگاه اثربخش و واقعی خویش قرار گرفتند و در یک فرم از انتخاباتِ آزاد، به شکل‌گیری نوعی حاکمیت اجتماعی با تأکید بر حضور دین در جامعه مبتنی بر خواست جمهور مردم رأی مثبت دادند.

جدا از کمیت و کیفیت‌های موجود و قابل اشاره در این روز تاریخی، آنچه موضوعی انحصاری، و دارای غنای ارزشی است، این است که در دنیای معاصر، دین به عنوان یک نیروی قدرتمند اجتماعی بار دیگر به صحنه باز می‌گردد و خود را در تطبیق با جامعه و انتظارات نظامات جهانی که گاهی منشأ غیرِ دینی هم دارند نشان می‌دهد و دین با فهمِ ایرانی به نوعی تعامل روزآمد با انسان و جهان، دست می‌یابد.

به این ترتیب در این روز تاریخی است که نقش و جایگاه مردم در یک جامعۀ با تاریخی از فرهنگ و تمدن و خداپرستی به اثبات می‌رسد و به نوعی، نگرش و هویت جدید در متن جامعه و حاکمیت، نشان می‌دهد که حضور مردم در چه نقطه کلیدی و بدون بازگشتی قراردارد.

به عبارتی شکل‌گیری جمهوری اسلامی ، به معنی پایه‌ریزی ساختاری قابل تکیه و دفاع است که در آن حضور بی‌واسطه و بدون جایگزین مردم در جامعه خود را نشان می‌دهد و در این میان، لاجرم این احتجاج و سلوک عقلانی میان جمهوریت و اسلامیت است که بایستی همواره در یک نظام تعاملی بر پا بماند، تا این کشور و مردم را به سرمنزل مقصود و جایگاه بزرگ اجتماعی و تاریخی خود در جهانِ درون و جهان پیرامون برساند.

امروز در آستانه روز جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۲ در شرایطی هستیم که در آن، بهتر از گذشته، آرام و پایدار و در عین حال مستمر، جامعه به سوی آن مردم‌سالاری موعود و نظام تکامل‌یافته انسانی- اسلامی در حرکت است که ان‌شاءالله با ظهور و حضور نسل‌های بعدی انقلاب این حرکتِ پیوسته، آگاهتر از قبل تداوم خواهد یافت.

 

دکتر یونس احمدی
مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.