تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

رضایت رهبر معظم انقلاب از برگزاری اربعین ۱۴۰۱ نتیجه همدلی بود

رضایت رهبر معظم انقلاب از برگزاری اربعین ۱۴۰۱ نتیجه همدلی بود
ایلام - استاندار ایلام گفت:رضایت رهبر معظم انقلاب از برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین ۱۴۰۱ نتیجه همدلی بسیار خوب عموم دستگاه های مسوول و مردم بود.

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در دیدار با فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان مهران اظهار داشت: مهران مایه برکت است چون گذرگاه عاشقان اباعبدالله (ع) بوده و به پاس خون مطهر ۶ هزار شهید در مهران و گذرگاه عاشقان امام حسین (ع) خداوند متعال به این منطقه عنایت دارد.

وی با بیان اینکه مهران گرانیگاه و قطب اربعین کشور است، افزود: برگزاری باشکوه اربعین سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه نخست ایلام در بین پنج استان هدف اربعین و ۳۱ استان کشور که موجب شد لبخند رضایت بر سیمای رهبری نقش ببندد، نتیجه همدلی و هم آوایی همه مردم و مسئولان بود.

وی با قدردانی از نقش سپاه، نیروهای امنیتی، مرزبانی و دستگاه های خدمت رسان و همه دست اندرکاران برگزاری کنگره اربعین سال ۱۴۰۱، در استان گفت: نتیجه این همدلی و هم آوایی برگزاری باشکوه اربعین در سال ۱۴۰۱ بود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تردد زوار از مرز مهران در ایام نوروز یادآور شد: تردد در ایام نوروز در برخی روزها به ۲۶ هزار نفر رسید، اما میانگین حدود ۱۳ هزار نفر بود.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده پس از اربعین ۱۴۰۱ در مهران، گفت: پس از کنگره اربعین ۱۴۰۱، ساماندهی گمرک در دستور کار گرفت و با تلاش انجام شده و اهتمام شورای تامین، قانون در گمرک مهران حاکم و حق و حقوق دولت احصا و در حال حاضر با ۱۳ جرثقیل و ۲۰ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شود ، در حالیکه در گذشته با هفت جرثقیل و پنج لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای نفت و گاز در ایلام موجب شده است این استان برای پارس غربی هدف‌گذاری شود، گقت: پارس غربی باید تبدیل به یک گفتمان شود.

ویاستاندار ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مهران برای جلوگیری از مسافر فروشی و سیم کارت فروشی خارج از عُرف قانون، گفت: با اقدامات انجام شده باجه فروش بلیط و گیت فروش سیم کارت در داخل پایانه و پشت گیت های پایانه راه اندازی شد.

بهرام نیا در بخش سوم سخنان خود با تاکید بر ساماندهی سیمای شهری، مبلمان و فضاسازی شهر مهران، خاطرنشان کرد: شهر مهران بعنوان یک شهر زائرپذیر و گردشگری باید الگو باشد و نیازمند است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر مهران دارای کارکرد استانی و ملی است، گفت: توجه به شهر مهران ضروری است ، نبود سرویس بهداشتی در پل زائر باید مورد توجه قرار گیرد که ساخت این سرویس ها در کمسیون ماده ۵ پیگیری می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: اخذ مجوز برای پتروشیمی مهران و بازگشایی بازارچه مرزی مهران به منظور توجه به معیشت مرزنشینان پیگیری می شود.

گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای تامین شهرستان مهران با اهدای لوحی از تلاش های دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام قدردانی کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.