تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛ بازگرداندن کیف به ارزش ۱میلیارد و ۲۷۰ میلیونی به صاحبش/ کشف ۸ فقره سرقت در ایلام/ کشف انبار کالای قاچاق ۴ میلیاردی در ایلام

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛ بازگرداندن کیف به ارزش ۱میلیارد و ۲۷۰ میلیونی به صاحبش/ کشف ۸ فقره سرقت در ایلام/ کشف انبار کالای قاچاق ۴ میلیاردی در ایلام
نگاه اقتصاد - جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام از بازگرداندن کیف به ارزش 1 میلیارد و 270 میلیون ریالی به صاحبش توسط مامور وظيفه شناس در پایانه مرزی مهران خبر داد.

 

سرهنگ “حسین نجفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،در تشریح این خبر گفت:سرهنگ “حافظ تقی زاده” مدیر گذرنامه مرز زمینی مهران حین انجام وظیفه کیف متعلق به یکی از زائران را پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه کیف پیدا شده حاوی یکدستگاه گوشی به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال و مقداری طلاجات به ارزش ۱میلیارد و یکصد میلیون ریال بود،اضافه کرد: این مامور وظیفه شناس سریعاً با پیگیری‌های انجام شده ،ضمن شناسایی صاحب کیف، آن را به وی باز می گرداند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به این که از این مامور وظیفه شناس تقدیر و قدردانی شد،گفت: پاکدستی و پاکدامنی یکی از شاخصه های اصلی پلیس اسلامی و مردم محور است و کارکنان آن سرمایه های انتظامی کشور محسوب می شوند.

 

***

کشف ۸ فقره سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ” ایلام” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق سیم و کابل برق و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” قدرت حیدری زاد” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت سیم وکابل های برق موضوع شناسایی سارق یا سارقان به طور ویژه در دستورکار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی موفق شدند با شگردهای خاص پلیسی ۲ سارق را شناسایی و دستگیر که متهمان در تحقیقات اولیه به تعداد ۸ فقره سرقت سیم برق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

***

کشف ۶۴ قبضه سلاح کلت کمری در مرز دهلران

سرهنگ فرج رستمی؛ فرمانده مرزبانی استان ایلام خبر داد: در پی خبر واصله مبنی بر حمل و استفاده از سلاح های غیرمجاز توسط افراد بومی شهرستان دهلران، با تشدید اقدامات کنترلی و اشراف اطلاعاتی در حوزه هنگ مرزی دهلران، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت

مأمورین عمل کننده با استفاده از تجهیزات هوشمند اپتیکی و الکترونیکی، تعداد ۶۴ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۲۷ تیغه خشاب و پنج هزار و ۳۴۰ عدد فشنگ را کشف و ضبط کردند.

با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی بویژه مرزبانان با استفاده از سیستم های هوشمند و هوشیاری لازم و برخورد قاطع دستگاه قضائی، به افراد فرصت طلب و سودجو فرصت جولان و سوء استفاده را نخواهیم داد و برابر قانون با قاچاقچیان برخورد‌ خواهد شد.

 

***

کشف انبار کالای قاچاق ۴ میلیاردی در ایلام

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انبار کالای قاچاق لوازم خانگی در شهر ایلام خبرداد.

سرهنگ ” مهدی کیانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : در پی اخبار و اطلاعات واصله و کنترل و رصد قاچاقچیان مبنی بر ورود کالای قاچاق ، خارجی و فاقد مدارک گمرکی از طریق خودروهای شوتی به صورت غیر قانونی به داخل شهر ایلام شناسایی ، وارد و توزیع کنندگان این اقلام به صورت ویژه در دستور کار ،کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد : در رصد اطلاعاتی صورت گرفته و با هوشیاری ماموران محل دپو کالاهای خارجی در یکی از انبارهای حاشیه شهر ایلام شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقلام لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف و در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد.

 

***

💠 مراحل باج‌گیری عاطفی چیست؟

۱. بیان‌کردن خواسته
اولین مرحله این نوع باج‌گیری زمانی است که باج‌گیر از شما چیزی می‌خواهد. او ممکن است خواسته خود را صریح یا ضمنی و غیرمستقیم بیان کند.

در حالت اول، احتمالا از او چنین جمله‌ای می‌شنوید: «فکر نمی‌کنم که این شخص مناسب تو باشد.» بیان غیرمستقیم خواسته او هم با جمله‌ای شبیه به این همراه است: «من طرز نگاه‌کردنش به تو را دوست ندارم. او ممکن است خطرناک باشد.» در حالت دوم، این‌طور به نظر می‌رسد که او به شما اهمیت می‌دهد، اما این رفتارش فقط برای کنترل‌کردن شماست.

۲. مقاومت‌کردن
اگر احساس می‌کنید کسی قصد باج‌گیری عاطفی از شما را دارد و می‌خواهید در برابر او مقاومت کنید، باید رک‌وپوست‌کنده احساستان را به او بگویید. مثلا اگر نمی‌خواهید کسی حتی برای تمیزکاری وارد اتاقتان شود، می‌توانید با گفتن جمله «خودم می‌توانم اتاقم را تمیز کنم» یا «وقتی کسی وارد اتاقم می‌شود، مضطرب می‌شوم» جلوی او را بگیرید.

برای بیان غیرمستقیم این احساس راه‌های دیگری هم وجود دارد، مثل:

همیشه کلید اتاقتان را همراه داشته باشید؛
جارو یا وسایل نظافت را جایی بگذارید که او نتواند پیدایشان کند.

۳. فشارآوردن
زمانی که فردی در روابط عادی با شریک زندگی خود مقاومت می‌کند، طرف مقابل برای حل مشکل راهی پیدا می‌کند و به این روش مشکلاتشان را با هم حل می‌کنند. اما باج‌گیران با استراتژی‌های مختلف خواسته‌های خود را به شما تحمیل می‌کنند. برخی از این استراتژی‌ها عبارت‌اند از:

خواسته خود را طوری بیان می‌کنند که به نظر می‌رسد به شما اهمیت می‌دهند؛
می‌گویند مقاومت شما سبب ایجاد احساس بدی به خودشان می‌شود؛
به شما می‌گویند که باید خواسته‌های آنها را عملی کنید چون این کار نشانه عشق متقابل است.

۴. تهدید
باج‌گیری عاطفی ممکن است به‌صورت تهدید مستقیم یا غیرمستقیم باشد. در حالت اول، چنین جملاتی را می‌شنوید: «اگر امشب را با دوستانت بگذرانی، چمدان‌هایم را می‌بندم و برای همیشه از اینجا می‌روم.» در صورت تهدید غیرمستقیم هم جملاتی شبیه به این را می‌شنوید: «من حتی با دوست‌هایم هم معاشرت نمی‌کنم، چون می‌خواهم زمان بیشتری را با تو سپری کنم. اگر بروی، دنبال شخص دیگری می‌روم که به من بیشتر توجه می‌کند.»

علاوه‌ بر این، باج‌گیر عاطفی ممکن است تهدید خود را با وعده‌ و وعید پنهان کند و بگوید: «اگر پیش من بمانی، هرچه دوست داری می‌خوریم. حتی می‌توانیم فیلمی را که مدت‌هاست می‌خواهی ببینی، با هم تماشا کنیم.»

۵. اطاعت‌کردن
درنهایت احتمالا مقاومت‌ها شما را خسته می‌کند و به خواسته‌های او تن می‌دهید. باج‌گیری عاطفی همیشگی با توسل به فشار و تهدید ممکن است طاقت‌فرسا باشد.

اگر باج‌گیر به خواسته خود برسد، معمولا با شما مهربان می‌شود. این رفتار مثبت ممکن است فقط لحظه‌ای طول بکشد. اگر در چنین رابطه‌ای باقی بمانید، رفتار سمی او تکرار می‌شود.

۶. تکرار رفتار باج‌گیرانه
در صورتی‌ که پس از مقاومت بسیار سرانجام تسلیم شوید، باج‌گیر متوجه نقطه ضعف شما می‌شود. احساس می‌کنید که اگر به‌جای مقاومت‌کردن تسلیم او شوید، راحت‌ترید. این اتفاق بارها و بارها تکرار می‌شود، مگر اینکه به این نتیجه برسید که درگیر بازی او شده‌اید.

 

***

آسیب شناسی تربیت عفاف و حجاب

خانواده اولین موقعیت تربیت ارزش های دینی است که تاثیر عمیقی در التزام فرزندان به عفاف دارد.غفلت از تبیین ابعاد عفاف از سوی خانواده برای فرزندان باعث می شود که نتوانند در مقابل فشار های محیط مقاومت کنند. در این شرایط ضعف عفاف به سادگی روی خواهد داد.
آسیب های تربیتی در خانواده در درونی سازی عفاف و حجاب به عوامل زمینه ساز،مسائل شخصیتی فرزندان و روش های تربیتی در خانواده باز می‌گردد.
مهم ترین زمینه درونی سازی عفاف، تامین نیاز های زیستی و روانی است و تامین نشدن آن در خانواده مانع هراقدام تربیتی است. از این نیازها، حس خودنمایی زنان است که عاملی برای استحکام پیوند خانوادگی است.رابطه دوستانه والدین به ویژه پدر با دختر خویش مهم ترین ابزار جلوگیری از روابط نامشروع دختر است.
با تامین نیاز های عاطفی فرزندان هویت دینی و رفتارهای مطلوب در آنان شکل می‌گیرد و کمتر خودنمایی نابهنجار بروز می کند.
بی توجهی به حس خودنمایی ونیاز به مونس و برآورده نکردن نیاز های عاطفی دختران در کانون خانواده زمینه کاهش عزت نفس فرزندان و بروز رفتار های غیرعفیفانه می شود.
روابط درونی و بیرونی خانواده گاه زمینه بی توجهی فرزندان به چهارچوب های عفاف می‌شود .عدم رعایت حدود و مرزهای ارتباطی در خانه مانند انجام هرگونه رفتار جنسی در حضور فرزندان باعث رفتار خلاف عفت می شود. روایات به تاثیر انجام رفتار جنسی در حضور کودک و حتی نوزاد تصریح کرده است.عدم رعایت مسائل مربوط به تربیت جنسی مانند پوشش نامناسب والدین درخانه و جدانکردن بستر خواب فرزندان دختر وپسر ،تربیت عفاف را با موانعی مواجه می کند.از عوامل ضعف عفاف، فراوانی محرک های جنسی در محیط خانه وسایر موقعیت هاست که بد پوششی پدر و مادر از این موارد محسوب می شود. احتمال بلوغ زودرس و روابط جنسی با محارم در سنین پایین در اثر این اشتباه رفتاری وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.