تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

کاهش ۴۹ درصدی پرونده های دادگاه های عمومی و انقلاب در سال گذشته + گزارش تصویری

کاهش ۴۹ درصدی پرونده های دادگاه های عمومی و انقلاب در سال گذشته + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه گفت: پرونده‌های قضایی در این استان طی یکسال اخیر به نسبت مدت مشابه سال ماقبل ۴۹ درصد کاهش داشته و ۸۲ درصدی موجودی دادگاه‌های تجدیدنظر، ۵۷ درصدی پرونده‌های دادگاه‌های کیفری، هشت درصدی پرونده‌های دادگاه‌های کیفری، کاهش ۴۹ درصدی پرونده‌های دادگاه‌های عمومی و انقلاب و کاهش ۵۲ درصدی پرونده‌های موجودی دادسراهای عمومی و انقلاب را از اقدامات دادگستری استان در سال گذشته عنوان کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سال گذشته، کاهش ۱۰۰ درصدی شعب نامتعارف دادگستری در استان ایلام ثبت شد و ۱۳۳ هزار و ۳۳۷ پرونده پارسال به دادگستری استان وارد و با احتساب تعدادی از پرونده های سال قبل ۱۴۲ هزار و ۴۵۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در پایان سال تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۱ پرونده در دادگستری موجود داشتیم که نسبت به ابتدای سال ۵۱ درصد کاهش را به خود اختصاص داد و در راستای افزایش امنیت اجتماعی و آرامش عمومی جامعه در سال جاری ۱۴ هدف مختلف در قالب ۳۹ برنامه اجرا خواهد شد.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی، فصل خصومت و افزایش و پایداری صلح و سازش، ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به صلح و سازش و روش های جایگزین قضایی، به ثمر رساندن تمامی پرونده‌ها با اقدامات حقوق عامه ای، بهبود وضعیت کمی پرونده هااز جمله این اهداف بیان کرد.

دکتر علی محمدی در پایان با اشاره به کاهش حجم کاری قضات و کارمندان شعب از طریق اصلاح فرآیند ها، افزود: کاهش پرونده های فیزیکی و تقویت زیرساخت و توسعه دادرسی الکترونیک، اجرای اثربخشی سریع احکام، ارتقاء کیفیت رسیدگی (اتقان آرا)، ارتقا وضعیت زندان ها و زندانیان، برنامه محوری و افزایش عملکرد سازمانی، توانمند سازی و افزایش سطح رضایت‌مندی کارکنان و تکریم ارباب رجوع از اهداف مهم دادگستری استان در سال گذشته بوده است.

در ادامه این نشست خبری عبدالوهاب بخشنده دادستان ایلام نیز ، طی سخنانی گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۲ جلسه در زمینه رونق تولید در دادگستری استان ایلام برگزار شده که منجر به ۸۱ مصوبه در استان شده است و در این جلسات، ۲۵ واحد تولیدی از غیر فعال شدن آنها جلوگیری شده است و مشکل ۲۲ واحد تولید نیز رفع و ۵ واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند.

بخشنده اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ از اخراج ۱۸۰ نفر در شرکت‌های نفت و گاز استان جلوگیری شده است و دادستانی برای مشکلات مردم به خصوص اشتغال پای کار است و در سال گذشته ۱۸۶ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

مالک روشنی مدیرکل بازرسی استان ایلام نیز در ادامه در سخنانی گفت: بیان کرد: ۲۰۷ مورد بازرسی توسط سازمان بازرسی استان در سال گذشته انجام شده که این بازرسی شامل بازرسی‌های مورد و بازرسی‌های برنامه ریزی شده است.

روشنی افزود: ۱۸۶ هکتار از اراضی ملی در استان ایلام رفع تصرف شد و هدف اصلی بازرسی استان، رضایت مندی مردم است، در همین راستا بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی برای بررسی روند خدمات دهی به مردم در بازرسی استان آغاز شده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه هدف سازمان بازرسی شناسایی گلوگاه‌های فساد است، ادامه داد: در همین راستا ۵۰ برنامه در سطح استان اجرایی شده است و سال گذشته ۱۱ مورد قتل عمد منجر به صلح و سازش در استان شده است.

جبار سپهری معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان ایلام نیز گفت: ۸۵ شعب حل اختلاف در مناطق شهری و ۶۹ شعبه حل اختلاف در مناطق روستایی استان ایلام فعال است.

جبار سپهری با اشاره به فعالیت ۵۴ نفر در شعب شورای حل اختلاف استان، گفت: استان ایلام در رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای اختلاف جزو سه استان برتر کشور است و ۴۹ درصد پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.