تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از امروز/ استمرار حمایت دولت از سه دهک‌ اول

اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از امروز/ استمرار حمایت دولت از سه دهک‌ اول
تهران- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی از اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از امروز (٣١ تیرماه) خبر داد و گفت: دهک‌های اول تا سوم در صورت خرید ۵٠ درصد از اعتبار کالا برگ، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود.

«علیرضا عسگریان» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: از امروز با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، خانوارهایی که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴٠٠ هزار تومانی دریافت می‌کنند، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۵۰ درصد افزایش اعتبار بر اساس میزان تورم کالاهای اساسی دریافت می‌کنند.

وی افزود: خانوارهای سه دهک اول که ۲۹ میلیون نفر را هستند، در این طرح نیاز است تا از ۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده از جمله شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله در طرح کالابرگ الکترونیکی خرید کنند و مشمول این سیاست حمایتی برای جبران افزایش قیمت‌ها شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قیمت این کالاها بر اساس قیمت سال ١۴٠١ است و در مرحله جدید این طرح، تورم ایجاد شده توسط کالابرگ الکترونیکی جبران می‌شود، یعنی شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار بر اساس میزان تورم کالاهای اساسی است.

عسگریان از فعالیت ۹۰ هزار فروشگاه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: خانوارها با نصب اپلیکیشن «شما» شبکه ملی اعتبار به آدرس https://shoma.sfara.ir می‌توانند به فروشگاه‌های نزدیک در اطراف محل زندگی‌شان مراجعه کرده و خریدهای خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از اجرای این طرح افزایش اعتبار یارانه‌ای را حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد اعلام کرد و گفت: با این طرح، دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و در صورتی که آن ١١ قلم کالاها افزایش قیمت داشته باشد، دولت آن جبران و از محل طرح یارانه کالابرگ پرداخت می‌کند.

عسگریان تاکید کرد: در ماه‌های آینده دهک‌های دیگر هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.