تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب: نقش احزاب در ارتباطات بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب:   نقش احزاب در ارتباطات بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد
نگاه اقتصاد - نهمین جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب به دعوت حزب اسلامی قانون در دفتر این حزب برگزار شد.

 

فرید شهاب رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران در نهمین نشست این کمیته که در دفتر حزب اسلامی قانون برگزار شد،ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با قدردانی از دبیرکل و سایر اعضای حزب اسلامی قانون به جهت میزبانی این نشست خاطرنشان ساخت: احزاب همواره در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند و توانسته‌اند در فرایندهای مختلف اعم از مشارکت در انتخابات، رویدادهای سیاسی و… اثرگذار باشند.

وی جایگاه احزاب در برقراری مراودات بین‌المللی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید نقش احزاب در ارتباطات بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد، چرا که بسیاری از مسائل و سوء تفاهم‌ها با گفتگوهای فی ما بین احزاب کشورها و انتقال موارد مهم و اساسی به دولت ها و مسئولان مربوطه می‌تواند رفع و رجوع گردد.

رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب در ادامه با اشاره به اقدام شنیع قرآن سوزی در کشور سوئد اظهار داشت: شورای مرکزی خانه احزاب این حرکت جنایتکارانه را محکوم نموده و از کشورهای اسلامی خواسته تا سفرای کشور سوئد را اخراج نمایند، بر همین اساس کمیته بین‌الملل نیز ضمن محکوم نمودن این گونه شرارت‌ها و اعمال تکفیری و تفرقه انگیزانه خواستار برخورد جدی نهادهای بین المللی و به ویژه احزاب سایر کشورها با این جریانات مسموم شد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی پرشور مدنظر همه دلسوزان نظام و انقلاب و به ویژه احزاب فعال در عرصه‌های سیاسی کشور است، از همین رو نمایندگان احزاب مختلف کشور که در قالب سلیقه‌های متنوع در کمیته بین الملل خانه احزاب حضور دارند آمادگی خویش را برای برگزاری پرشور و نشاط این دور از انتخابات اعلام می‌نمایند.

شهاب توجه به مسائل و مشکلات احزاب و استفاده از سازوکارهای لازم و اولویت‌بندی و احصاء مشکلات مربوطه و بازنگری و تقویت بنیه احزاب جهت حضور بیش از پیش در عرصه‌های حکمرانی کشور را مهم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: هر چقدر قدرت احزاب کشورمان بیشتر باشد به تناسب آن می تواند با لایه‌های مختلف اجتماعی در ارتباط باشند، که قطعاً آثار مثبت آن بر روند مشارکت حداکثری اثرگذار خواهد بود.

وی حضور ایران در کنفرانس بریکس را نیز بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: با تثبیت عضویت کشورمان در بریکس قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

ایشان در پایان با توجه به قدرت لاینفک ایران اسلامی در منطقه و تعاملات کشورمان با کشورهای روسیه، ترکیه، عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت :در چنین شرایطی ارتباط احزاب کشورمان می تواند فرصت مغتنمی را برای گفتگوهای حزبی و معرفی بیش از پیش توانمندی‌های سیاسی فرهنگی و… کشورمان فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری تبار از حزب اسلامی قانون نیز به عنوان میزبان در این نشست به سخنرانی پرداخت، وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام در باب منزلت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه، سیدالشهداء مظهر همه خوبی‌ها و ارزشهاست، مظهر از خود گذشتگی‌ و تبلور محبت و انسانیت در جریان قیام عاشورا است.

وی افزود در بعضی از روایات داریم، بسیاری از انبیاء و اولیا با گریه کردن بر سیدالشهداء در مسیر هدایت قرار گرفته اند.

امام حسین (ع) از ازل چراغ راه بوده و همه کسانی که خواسته‌اند و می خواهند سوار بر کشتی نجات بشوند باید از این دریای نور و رحمت الهی بهره مند شوند.

ایشان با اشاره به آثار اجتماعی تبعیت از آرمان‌های الهی قیام عاشورا و پیام آزادگی و دلدادگی امام حسین(ع) و یارانش در این روز سخت و تاریخی خاطرنشان ساخت: کسانی که از واقعیت سیدالشهدا و ایستادگی این امام عزیز در مقابل ظلم و کفر دوری می‌کنند در واقع خودزنی کرده و از مسیر هدایت منحرف شده اند، چرا که این مسیر الهی همانا راه حق و عمل نمودن به دستورات خداوند متعال است.

شایان ذکر است در ادامه سایر اعضای حاضر در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص نحوه بررسی احزاب مختلف سایر کشورها، کنفرانس بریکس و چگونگی عضویت ایران با توجه به پتانسیل بالقوه کشورمان در این تشکیلات، تجزیه و تحلیل اخبار ایران و جهان، در اولویت قرار دادن اقتصاد کشورمان در سیاست خارجی، گفتگو با احزاب سایر کشورها و… مطالبی را مطرح نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.