تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران: استفاده از پتانسیل طب ایرانی در سفر اربعین

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران: استفاده از پتانسیل طب ایرانی در سفر اربعین
نگاه اقتصاد

 

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه کنگره سلامت اربعین رویداد ارزشمند و فضای مناسبی جهت تبادل علمی بین متخصصین حوزه های مختلف پیشگیری، سلامت و درمان است، ظرفیت طب ایرانی در کاهش مشکلات این سفر را تشریح کرد.

به گزارش وبدا، دکتر روشنک مکبری نژاد، رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با حضور در غرفه دفتر طب ایرانی؛ بیان کرد: خدمتگزاری و حضور در میان خیل عظیم زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بزرگترین گردهمایی و پیمایش معنوی جهان افتخاری است که خوشبختانه به برکت خون شهدا و جانبازی دلاور این مرز و بوم، نصیب شیعیان اباعبدالله شده است.

وی افزود: استفاده از پتانسیل طب ایرانی در ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات حوزه سلامت و پرداختن به ابعاد مختلف آن به طور مستمر مدنظر متولیان امر قرار گرفته است.

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه کنگره سلامت اربعین رویداد ارزشمند و فضای مناسبی جهت تبادل علمی بین متخصصین حوزه های مختلف پیشگیری، سلامت و درمان می باشد، اظهار کرد: پیاده روی اربعین با توجه به سبک زندگی ماشینی امروز، بالقوه برنامه ای سخت و سنگین بوده که شرایط آب و هوای منطقه در فصل تابستان نیز بر مشکلات آن می افزاید.

وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت های طب ایرانی خصوصا در حوزه پیشگیری و سلامت میتوان از ظرفیت این مکتب طبی در راستای کاهش مشکلات سفر استفاده کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران در پایان گفت: انجمن علمی طب سنتی ایران با حدود هزار نفر متخصص پزشک و داروساز ضمن شرکت فعال در این برنامه ملی مذهبی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء ، در خدمت همه شیعیان آن حضرت از اقصی نقاط دنیا می باشد و در سه حوزه از جمله: آموزش های آمادگی قبل از پیاده روی اربعین، خدمات درمانی در مواکب و مراکز پزشکی و همچنین بازتوانی مشکلات جسمی ارائه خدمت میکند.

وی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء سلامت زائران اباعبدالله ع در نیل به مقاصد روحانی و معنوی این حرکت عبادی بیش از پیش موثر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.