تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تقویت روابط خارجی در دولت سیزدهم پروژه منزوی سازی ایران را کمرنگ کرد

تقویت روابط خارجی در دولت سیزدهم پروژه منزوی سازی ایران را کمرنگ کرد
تهران - نماینده مردم شاهین دژ وعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از سرگیری روابط و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، آمریکای لاتین و آفریقایی پروژه منزوی سازی ایران را کمرنگ کرد.

حسن همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از سرگیری ارتباط و تقویت این ارتباطات در تمام زمینه‌ها با کشورهای همسایه در کنار دیپلماسی اقتصادی اقدام شایسته و قدم ارزشمند دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: این قدم ارزشمند باعث شد که ذهنیت منفی که همسایه‌ها به ما داشتند کمرنگ شد و بهبود شد.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی افزود: در منطقه اروپا، رژیم صهیونیستی و آمریکا از ایران غولی ساختند که هر آن می‌تواند برای همسایگان تهدید باشد در حالیکه واقعیت این نیست و ایران تمام ارتباطاتش برحسب احترام متقابل، ارزش‌ها و منافع مشترک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر همین اساس دولت تقویت ارتباط با کشورهای دور و همسایه را در اولویت قرار داد و هم اکنون می‌بینیم تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرده چنانکه توسعه روابط با عربستان، امارات، کویت و کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده و ‌به از سرگیری روابط با آنها پرداخته است.

همتی افزود: دولت آقای رییسی در کنار دیپلماسی اقتصادی و از سر گیری و تقویت ارتباط در زمینه‌های مختلف با کشورهای همسایه موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: در دولت گذشته از ایران غول ساخته و کشورهای همسایه را از برقراری ارتباط با ما منع و ایران را به عنوان تهدید برای همسایگان اعلام کرده بودند.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس افزود: دولت سیزدهم با کشورهای افریقایی، آمریکای لاتین و کشورهای همسایه ارتباطات را تقویت کرد و ‌اتوماتیک وار قدم اساسی در راستای حذف و ‌یا کمرنگ کردن پروژه ایران هراسی برداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این دولت کشورهای همسایه به ایران آمدند و مقامات کشورمان نیز به آنجا رفتند تا آنها واقعیت را ببینند و بدانند آنطور که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی می‌گویند، نیست.

همتی افزود: در راستای تقویت روابط با کشورهای همسایه طبیعتا قدم مثبتی برداشته شده است و تلاش براین است تا به وزرات امورخارجه و دولت کمک کنیم این موضوع تقویت شود و تقویت ارتباط باعث کاهش و کمرنگ شدن ایران هراسی می‌شود.

همتی بیان کرد: سفر آقای رییسی به چند کشور از جمله آمریکای لاتین و ‌آفریقا نشان داد در سیاست خارجی ایران جایی برای ارتباط با این کشورها وجود دارد.

وی افزود: در دولت قبلی می‌گفتند کشورهای دور را کنار بگذارید و فقط با اروپا و آمریکا ارتباط مان را تقویت کنیم این سیاست غلطی بود اما سفرهای خود آقای رییسی و سفرهای متعدد مقامات دیگر، ارتباطات را تقویت کرد.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت قبل ارتباطات تجاری، اقتصادی، بازرگانی و حتی ارتباطات دیگر را منحصر کرده بود به چند کشور اروپایی و این نقطه ضعف سیاست خارجی دولت قبل بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.