تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

سجادی؛ مردم از انتخاب چهره‌های جنجالی پرهیز کنند/مشارکت بیشتر مساوی با انتخاب بهتر

سجادی؛ مردم از انتخاب چهره‌های جنجالی پرهیز کنند/مشارکت بیشتر مساوی با انتخاب بهتر
تهران- سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مردم باید از انتخاب چهره‌های جنجالی و اختلاف برانگیز پرهیز کنند، گفت: افرادی که حُسن‌نیت بیشتری دارند، باعث آرامش جامعه می‌شوند.

سید کمال‌الدین سجادی در گفت و گو با خبرنگار احزاب ایرنا در ارزیابی خود از اهمیت دور دوم انتخابات مجلس و حضور دوباره مردم پای صندوق‌ رای اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات برای نظام‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران که دارای پایگاه مردمی بوده و موجب تقویت مشروعیت نظام می شود، دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه در انظار جهانی درباره نرخ مشارکت در انتخابات تحلیل‌هایی ارائه می‌شود، اضافه کرد: نرخ مشارکت بالا نشان دهنده این است که انتخاب از اهمیت و اعتبار بیشتری برخوردار است و تاثیرگذاری فراوانی هم در داخل و هم در خارج از کشور خواهد داشت.

این فعال سیاسی بیان کرد: اهمیت حضور و مشارکت پرشور مردم در هر مرحله و به ویژه اکنون که در دور دوم انتخابات قرار داریم به این دلیل است که مردم می‌توانند از میان نامزدهایی که باقی مانده‌اند و چهره‌هایی که دارای تخصص به‌ویژه در امور اقتصادی، صنعتی و اجتماعی هستند، انتخاب خوبی داشته باشند.

سجادی تصریح کرد: ما به اندازه کافی معلم و دکتر در زمینه‌های پزشکی داریم، اما در برخی موضوعات تخصصی از جمله امور اقتصادی در لیست هایی که توسط احزاب و گروه های مختلف ارائه می شود، با کمبودهایی مواجه هستیم حال آنکه کشور به این متخصصان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، متخصصان امور اقتصادی باید از چهره‌هایی باشند که بتوانند در حل مشکلات مردم و کشور به ویژه مسائل اقتصادی و موضوعاتی که مردم درگیر آن هستند از جمله معاش و اشتغال موثر واقع شوند، بنابراین اگر مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند انتخاب بهتری هم خواهند داشت.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مردم باید از انتخاب چهره‌های جنجالی و اختلاف برانگیز پرهیز کنند زیرا آنها می‌خواهند با تخریب چهره دیگران، جلب‌نظر کرده و رای بیاورند و مردم نباید چنین چهره‌هایی را انتخاب کنند، افزود: افرادی که حُسن‌نیت بیشتری دارند باعث آرامش جامعه می‌شوند و مردم باید چنین چهره‌هایی را انتخاب کنند.

 

 

 

فراکسیون قوی منجر به عملکرد بهتر نمایندگان مجلس می‌شود

سجادی با بیان اینکه اگر مردم مشارکت بیشتر و انتخاب خوبی داشته باشند فراکسیون‌های قوی‌تری هم در مجلس خواهیم داشت، ادامه داد: فراکسیون‌های قوی در مجلس می‌توانند در انتخاب مدیران، تصمیم گیری در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌هایی که به مجلس ارجاع داده می‌شود و همچنین موضوع بسیار مهم یعنی نظارت بر اداره امور کشور عملکرد بهتری داشته باشند.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که مجلس و نمایندگان این حق را دارند که در چگونگی اداره کشور به‌ویژه در قوه مجریه و سایر قوا جستجو، تحقیق و تفحص کنند.

سفیر سابق ایران در کامبوج، فیلیپین و ویتنام افزود: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که کشور را اداره می‌کنند نیاز به نظارت مستمر و مداوم دارند تا اداره امور بهتر انجام شود و جلوی گرانی‌ها گرفته شود چراکه‌ فسادها در اثر عدم یا کم بودن نظارت پیش می‌آید.

سجادی با تاکید بر اینکه مردم در دور دوم انتخابات مجلس، باید مشارکت بیشتر و انتخاب بهتری داشته باشند، عنوان کرد: در دور اول تعداد نامزدها به واسطه تعداد حوزه ها زیاد بود اما در این دوره، انتخاب‌ها محدودتر شده و در برخی از حوزه‌های انتخابیه تنها ۲ نفر باقی مانده‌ است که مردم می توانند با انتخاب افراد اصلح‌، مجلس را با این چهره‌های جدید تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات، ۱۶ نفر از تهران به مجلس راه می یابند تا ظرفیت ۳۰ نفره در این حوزه انتخابیه تکمیل شود، گفت: در استان‌ها و شهرستان‌ها هم تعداد زیادی هستند که باید در دور دوم به مجلس بروند و فضای مجلس را کامل کنند بنابراین امید است مردم استقبال بیشتری نشان بدهند و نرخ مشارکت هم مناسب باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت./ایرنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.