تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۸

مشترکان بد مصرف تامین برق را برای دیگران سخت محدود می کنند

مشترکان بد مصرف تامین برق را برای دیگران سخت محدود می کنند
نگاه اقتصاد - ولی الله ناصری گفت: در بین مشترکین کسانی هستند که ۱۵ برابر الگو مصرف می کنند قطعا این گونه رفتار مصرف، تامین برق را برای دست کم ۱۵ خانواده دیگر در اوج گرما محدود می‌کند.

 

وی ادامه داد: امسال با ۶ تا۸ درصد رشد مصرف در بخش خانگی و تجاری مواجه هستیم که این عدد سه تا ۴ برابر رشد مصرف برق در یک سال است. این امر موجب فشار بیش از حد به شبکه برق و ناترازی های احتمالی و خطا در تجهیزات و خروج برخی خطوط در این ایام در اوج بار ظهرگاهی می گردد. که خواهشمند است برای جلوگیری از هر گونه مشکل در شبکه نسبت به کاهش ۱۰ درصدی مصرف در این ساعات اقدام کنند.

 

ناصری ضمن تقدیر از مشترکینی که نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام دارند تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد مشترکین در رده الگو تا ۱.۵ برابر الگو هستند و باقیمانده از منظر ما در این شرایط حساس پر مصرف حساب می شوند وقتی مشترکی ۱۵ برابر الگو مصرف می کند قطعا و‌ دست کم برای ۱۵ خانواده دیگر محدودیت تامین برق پایدار ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: طلایی ترین ساعات مدیریت مصرف ساعت ۱۰ تا ۲۲ است و پر مصرفی در این باره زمانی توازن تولید و مصرف را بر هم می زند.

 

مدیرعامل شرکت برق استان گفت: در حال حاضر بیش از هر وقت دیگر باید به فکر همدیگر باشیم و باور داشته باشیم رفتار مصرف ما بر روی دیگر هم نوعانمان تاثیر گذار است چرا که ناترازی را فقط با مدیریت مصرف می توان کنترل کرد.

 

وی اطمینان داد که در حوزه اداری و صنعتی نهایت اقدامات پیشگیرانه برای کاهش مصرف انجام شده است و در این خصوص بیان کرد: بیشترین و سختگیرانه ترین بازدیدها را از ادارت دولتی داشته ایم و بی تعارف با ادارت پر مصرف در ابتدای طرح برخورد شده است.

 

ناصری با ابراز امیدواری از اینکه هفته های پیش رو از گرمای بی سابقه هوا کاسته شود، اظهار داشت: رعایت سه اصل مهم و کلیدی در این ایام گرم سال تنظیم دمای محیط بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی و جابه جایی مصارف سنگین به ساعات غیر پیک می تواند نقش مهمی در رفع محدودیت های تامین برق برای همه مردم داشته باشد./بابک فدائی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.