تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

تعهد آموزش های مهارتی در ایلام به پنج میلیون نفر ساعت تا پایان سال

تعهد آموزش های مهارتی در ایلام به پنج میلیون نفر ساعت تا پایان سال
ایلام - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام از اجرای تعهد آموزش های مهارتی رشته های مختلف تا پایان سال جاری به پنج میلیون نفر ساعت خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

مجید ولی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: مهارت‌ آموزی یکی از نیازهای اولویت‌دار و ضروری جامعه محسوب می‌شود و ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به طرح تابستانه مهارت بیان کرد: این طرح با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی برای دانش‌آموزان و مهارت جویان استان در حال اجراست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه این طرح تابستانه در قالب تفاهم‌نامه هفت جانبه اجرا شده است، یادآور شد: این طرح در قالب دوره‌های ایران مهارت اجرا می‌شود.

ولی زاده با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی است، تاکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این طرح در استان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: دوره‌های ویژه مدرسه تابستانه مهارت بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است که ۱۲۵ دوره برای این طرح تعریف شده و برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان طرح ایران مهارت برگزار می‌شود و برای تاییدیه طی دوره و برای گروه‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال گواهینامه با کد استاندارد سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای صادر خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام ارائه شده است.

ولی‌زاده با اشاره به فعالیت ۳۶۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۹۰ آموزشگاه فعال است که در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام تاکید کرد: آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های بعمل آمده تعهد آموزش های مهارتی رشته های مختلف تا پایان سال جاری به پنج میلیون نفر ساعت خواهد رسید، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

ولی زاده اظهار داشت: تقویت برنامه های آموزشی در این هفته نشان از اهمیت جایگاه مهارت آموزشی در استان است.

وی افزود: در این هفته برنامه های شاخص و مهمی در سطح استان اجرا که در اولین روز، غبارروبی مراز شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، برپایی میز خدمت و .. انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: هم اکنون چهار مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان فعال و به ۱۹ جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، جامعه عشایری و .. خدمات آموزشی ارائه می شود.

ولی زاده ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام به طرح نجم در استان در راستای مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح “نجم” (نظارت جامع مهارت) با هدف رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در استان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصا شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.