تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

سرلشکر سلامی: خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند

سرلشکر سلامی: خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند
تهران- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند، گفت: دشمنان در جنگ رسانه‌ای به دنبال تغییر ارزش‌ها و سست کردن باورها هستند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز یکشنبه در آیین روز خبرنگار اظهار داشت: در دنیای امروز هیچ نقطه خنثی‌ وجود ندارد و هیچ خبرنگاری در دنیا بدون سوءگیری ‌خاص و بدون تاثیرپذیری فضای ذهنی بزرگتر و قرار گرفتن در زمینه راهبردی یک محیط فعالیت نمی‌کند. آنچه که در دنیای خبر اتفاق می‌افتد یک واقعیت منتزه از تاریخ، جغرافیا و محیط اجتماعی‌، وضعیت سیاسی، شرایط اقتصادی نیست.

وی افزود: جنگ در همین فضا اتفاق افتاده است بنابراین آنچه مهم است این است که ما عقبه جهانی رویدادی را که آن را خبررسانی می‌کنیم بدانیم دشمنان ما تلاش می‌کنند از درون حوادث روند بسازند یعنی اگر حادثه‌ای در نقطه‌ای روی بدهد آن را به یک خط ممتد و خط را به یک سطح و سطح را به فضا تبدیل کنند و از یک رویداد کوچک در مقیاس تاکتیکی یک اثر راهبردی بسازند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: شما با قدرت کلمات و تصاویر آشنا هستید کلمات صاحب قدرت و تصاویر صاحب ظرفیت هستند، استعداد به حرکت درآوردن جوامع را دارند. قدرت تکثیر و انتقال، تغییر نگاه، نگرش و تهییج و تحریک‌کنندگی دارند همه اینها در کلمات و تصاویری که شما مخابره می‌کنید، وجود دارد.

سردار سلامی ادامه داد: البته در اصول خبرنگاری این وجود دارد که خبر باید کوچکترین آسیب را به جامعه وارد کند اما وقتی خبر در فضای جنگ منتشر می‌شود درست مانند مشابه آنچه که در فضای جنگ سخت اتفاق می‌افتد، دشمنان تلاش می‌کنند با آتشباری از کلمات ذهن‌ها را تخریب و اعتمادها را از بین ببرند، همچنین اراده‌ها را تسلیم و باورها را سست و ارزش‌ها را تغییر دهند و بر باورها غلبه کنند و ذهن و دل را در تسخیر خود بگیرند.

وی یادآور شد: خبرنگاران در چنین فضایی زندگی می‌کنند. خبرنگاران صاحب تعهد هستند، تعهد و وفاداری به ارزش‌هایی که در دامنه آن قلم می‌زنند یا کلامی را منتشر و یا تصویری را می‌سازند. خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند، چگونگی انتقال یک واقعیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت دشمنان ما هیروشیما و ناکازاکی است، اضافه کرد: جنگ‌ها را عموما «سی ان ان» اداره می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: حقیقت دشمن ما در حقوق بشر انتشار تمام ابزارهای شکنجه ای است که به شکل مدرن در تمام دنیا توزیع می شود.

سردار سلامی عنوان کرد: دشمنان در جنگ رسانه ای می توانند شکنجه، آوارگی ملت ها و ویرانی شهرها را بخش لاینفکی از حقوق بشر خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ رسانه‌ای می توانند حمایت ما از مظلومان را به حمایت از تروریسم تفسیر کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان اشغال سرزمین ها را آزاد کردن ملت ها می داند؛ این قدرت رسانه است.

سردار سلامی افزود: دشمنان در جنگ رسانه‌ای از ترکیبات زشت و ویرانگر، تصاویر زیبا و رویایی می سازند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.