تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

وزیر بهداشت:‌ ذخایر راهبردی دارویی کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است

وزیر بهداشت:‌ ذخایر راهبردی دارویی کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است
تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی گفت: اکنون ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی درباره افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردیم.

وی افزود: سال گذشته مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود ظرفیت رشته‌های پزشکی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و این وزارتخانه حتی بیش از تکلیف یاد شده پذیرش کرد و ظرفیت پذیرش تا ۲۷ درصد افزایش یافت.

وزیر بهداشت درباره تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی نیز اظهار داشت: اکنون ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی در حوزه تجهیز ناوگان اورژانس کشور، از خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی، از اضافه شدن ۱۵ هزار تخت تاکنون و ۶ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر تا پایان سال، خبر داد.

وی ادامه داد: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و مصادیق تخلف را گزارش دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.