تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

ترکیب منتخب هفته اول؛ سبقت میلی‌متری سپاهان و استقلال از پرسپولیس

ترکیب منتخب هفته اول؛ سبقت میلی‌متری سپاهان و استقلال از پرسپولیس
تهران- در ترکیب منتخب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران، نمایندگان ۵ تیم حضور دارند. سپاهان و استقلال با ۳ نماینده صدرنشین هستند و پرسپولیس و گل‌گهر با ۲ نماینده در رتبه دوم قرار دارند و ذوب‌آهن نیز با یک نماینده ترکیب تیم‌های برنده این هفته را تکمیل می‌کند.

 

به گزارش ایرنا، بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با یک هفته تعویق به دلیل گرمای شدید هوا از چهارشنبه ۱۸ مرداد با برگزاری ۵ دیدار آغاز شد. ۳ دیدار نیز پنج‌شنبه برگزار شد و در مجموع ۱۸ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. فقط ۳ تیم میزبان به برتری رسیدند و ۳ دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد برتری ۲ تیم میهمان باشیم.

در ترکیب منتخب هفته نمایندگان ۵ تیم حضور دارند که موفق به برتری در این هفته از مسابقات شدند. سپاهان و استقلال با ۳ نماینده صدرنشین هستند و پرسپولیس و گل‌گهر با ۲ نماینده در رتبه دوم قرار دارند و ذوب‌آهن نیز با یک نماینده ترکیب تیم‌های برنده این هفته را تکمیل می‌کند.

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (گل‌گهر)

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پنج کلین شیت آغاز شد. همه این دروازه‌بانان تاثیر زیادی در کسب امتیاز برای تیم خود داشتند. در این بین اخباری واکنش‌های بیشتری نسبت به سایر رقبا داشت و در اولین حضور خود در لباس گل‌گهر با عملکرد خوب چندین‌بار مانع از گلزنی بازیکنان فولاد شد تا هواداران سیرجانی در ادامه فصل خیالشان از بابت دروازه‌بان آسوده باشد.

مدافعان: صالح حردانی و سیدابوالفضل جلالی (استقلال)، علی نعمتی (پرسپولیس) و محمد دانشگر (سپاهان)

حردانی در سمت راست خط دفاعی استقلال در برابر همشریان خود عملکرد درخشانی داشت. اوج کار او مقابل صنعت نفت به دقیقه ۵۸ برمی‌گردد، جایی که این مدافع از میانه زمین با یک توپ ربایی و دریبل دو طرفه به زیبایی خود را به محوطه جریمه نفتی‌ها رساند و با یک ضربه دقیق گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

مدافع چپ‌ محبوب کارکوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال، در فصل گذشته به گفته خیلی از کارشناسان فوتبال به جایگاه خود در استقلال نرسید و حتی تصمیم به جدایی نیز گرفت. جلالی پس از جدا شدن ساپینتو تصمیم به بازگشت گرفت و در اولین دیدار استقلال مدل نکونام عملکرد درخشانی داشت. جلالی که روی گل اول استقلال نیز تاثیرگذار بود، در دقیقه ۴۶ با یک ارسال زیبا پایه‌گذار گل دوم استقلال شد. اوج نمایش او در کارهای دفاعی به دقیقه ۷۰ برمی‌گردد جایی که او ضربه خطرناک مهاجم صنعت نفت را با سر به زیبایی دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه حسینی شد.

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که اولین گل فصل مدافع عنوان قهرمانی را نعمتی به ثمر برساند. مدافع چپ سرخ‌پوشان موفق شد در شرایط غیر قابل باور و با ضربه‌ای فنی و زیبا تک گل ۳ امتیازی شاگردان یحیی گل‌محمدی را به ثمر برساند تا پرسپولیس فصل را با برتری آغاز کند. او حالا یکی از بهترین بازیکنان این تیم با قابلیت بازی در دفاع چپ شناخته می‌شود.

دانشگر دومین فصل حضورش در لباس سپاهان را رویایی آغاز کرد. او در کنار نمایش مطمئن در فاز دفاعی، با دو پاس بلند استثنایی کار را برای سپاهان درآورد. در دقیقه ۱۱ با پاس بلند، پشت مدافعین تراکتور توپ را به فرشاد احمدزاده رساند تا فرشاد پایه‌گذار گل اول سپاهان باشد. در نیمه دوم نیز دوباره با یک پاس بلند دیدنی، رضا شکاری را پشت مدافعین تراکتور صاحب توپ کرد تا شکاری در غفلت مدافعین و اشتباه پورحمیدی گل سوم سپاهان را به ثمر برساند.

هافبک‌ها: رضاشکاری (سپاهان)، محمدجواد محمدی (ذوب‌آهن)، سروش رفیعی (پرسپولیس) و نوید عاشوری (گل‌گهر)

شکاری که بمب نقل‌وانتقالات سپاهان در این فصل نامیده شده بود به خوبی توانست خود را در دل هواداران سپاهان جا کند و حالا پرسپولیسی‌ها بیشتر حسرت آن را می‌خورند که نتوانستند او را جذب کنند. شکاری ابتدا با فرار از جناح چپ پایه‌گذار گل دوم سپاهان مقابل تراکتور بود و در نیمه دوم نیز روی ارسال بلند محمد دانشگر پشت مدافعین تراکتور با تیزهوشی و البته اشتباه پورحمیدی موفق شد از پشت محوطه جریمه با ضربه سر گل سوم سپاهان را به ثمر برساند تا نقش مهمی در پیروزی ارزشمند شاگردان ژوزه مورایس داشته باشد.

بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال هوادار نقش پر رنگی در برتری ارزشمند ذوب‌آهن در خانه ملوان داشت. محمدی موفق شد پایه‌گذار گل برتری ذوبی‌ها مقابل ملوان باشد و در طول بازی با دوندگی بالا عملکرد درخشانی در اولین حضور خود در لباس این تیم داشت. او بالاترین نمره را در این دیدار کسب کرد و به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شد.

نوید عاشوری فصل گذشته در کنار رضا شکاری ۲ بازیکن تاثیرگذار گل‌گهر در کسب نتایج درخشان بودند. حالا پس از جدایی شکاری، وظیفه عاشوری در این تیم بیشتر شده است و در اولین دیدار فصل گل‌گهر نشان داد همانند فصل گذشته از آمادگی بالایی برخوردار است. عاشوری در وقت‌های اضافی نیمه اول دیدار مقابل فولاد موفق شد در موقعیت تک به تک و از زاویه بسته به زیبایی توپ را از دروازه شهاب گردان عبور دهد تا ثانیه‌هایی پیش از پایان نیمه اول گل دوم تیمش را ثبت کند.

رفیعی فصل گذشته با اضافه شدن به ترکیب اصلی پرسپولیس نقش پر رنگی در کسب دبل قهرمانی سرخپوشان داشت. سروش با ظاهری جدید فرم ایده‌آل فصل گذشته خود را حفظ کرد و موفق شد پاس گل ۳ امتیازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم را به زیبایی هر چه تمام‌تر به نام خود ثبت کند. او در طول بازی عملکرد خوبی در میانه میدان برای شاگردان گل‌محمدی داشت. رفیعی با یک بدن روی فرم و با حداقل اشتباه ممکن، بار اصلی بازی‌سازی پرسپولیس را به دوش کشید.

مهاجمین: شهریارمغانلو (سپاهان) و ارسلان مطهری (استقلال)

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر تنها ۱۱ دقیقه زمان نیاز داشت تا اولین گل فصل سپاهان را به ثمر برساند. این در حالی است که مغانلو در فصول گذشته از هفته ششم به بعد توانسته بود گلزنی کند اما حالا خیلی زود پایش به گلزنی باز شده و توانایی خود را یکبار دیگر به نمایش گذاشت. شهریار با استایل بدنی خاص خود و هوش بالایی که دارد همیشه زهردار است. او باارزش‌ترین مهاجم فعلی لیگ فوتبال ایران است. در دیدار برابر تراکتور دوندگی بالایی داشت و از همین ابتدا برای کسب دوباره کفش طلای لیگ برتر تلاش می‌کند.

مطهری مهاجم مورد اعتماد جواد نکونام در ترکیب این فصل آبی‌پوشان پایتخت است. گیتار جدید ارسلان خیلی زود کوک شد و در اولین دیدار فصل نمایش درخشانی در ترکیب استقلال داشت. او باتوجه به قد قامت نه چندان بلندی که دارد اما در اکثر نبردهای هوایی در طول بازی موفق بود و به نوعی تاثیر زیادی در گل اول استقلال داشت. اوج نمایش مطهری در ابتدای نیمه دوم بود جایی که ارسال زیبای ابوالفضل جلالی را با یک ضربه سر تماشایی تبدیل به گل دوم استقلال کرد.

سرمربی: ژوزه مورایس (سپاهان)

مورایس موفق شد برنده حساس‌ترین دیدار هفته نخست باشد. این سرمربی پرتغالی نشان داد در این فصل نیز مدعی کسب عنوان قهرمانی با سپاهان است. شروع طوفانی سپاهان در نقش جهان، هواداران اصفهانی را برای درخشش این تیم در آسیا نیز امیدوار کرد جایی که این تیم موفق شد با سه گل تیم پرستاره تراکتور را با هدایت پاکو خمس، مغلوب کند و باید مورایس را بهترین مربی هفته اول نامید./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.