تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ
تهران- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محکومیت اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، این جنایت را محصول طراحی افکار پلید و عوامل دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی غرب و کانون‌های شیطانی صهیونیست دانست.

 

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت حمله عوامل کوردل به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) آمده است: در ایام حزن و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و سالروز شهادت سیدالساجدین امام العابدین حضرت علی ابن الحسین (علیهما السلام) عناصر کور دل و دشمنان ناکام و سرخورده از پایداری، مقاومت و ایستادگی ملت عظیم ایران اسلامی، زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (علیه‌السلام) را مورد هجمه قرار داده و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران مظلوم هموطن و عاشق اهل بیت(علیهم السلام) شد.

این بیانیه افزود: بی‌تردید دشمن همواره سعی می‌کند با ایجاد بحران و تنش اجتماعی کام ملت ایران را تلخ و افکار عمومی را از کانون توجه به موفقیت‌ها و دستاوردهای ملی و دیپلماسی فعال در سطح بین‌الملل منحرف و با اقدامات کور، از ملت هوشمند که در مراسم و مناسبت‌ها با بصیرت و مقتدرانه و با شکوه و پرشور شرکت می‌کنند؛ انتقام بگیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محکومیت این اقدام سبعانه که محصول طراحی افکار پلید و عوامل دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی غربی و کانون‌های شیطانی صهیونیستی است، در همدردی با خانواده‌های معظم شهدا و مجروحین این حادثه اعلام کرد: این اقدامات سخیف هیچ خللی در عزم راسخ مردم و مقاومت اسلامی ایجاد نکرده و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی انتظار دارد هرچه سریعتر عاملین، آمرین و پشتیبانان این خباثت‌ها را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

به گزارش ایرنا شب گذشته ۲۲ مردادماه‌ (یکشنبه)، حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) علیه‌السلام، بار دیگر در طول یک سال گذشته، مورد حمله تروریستی نیروهای تکفیری قرار گرفت.

یک عامل تکفیری پیش از آغاز برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد که منجر به شهادت یکی از خادمان حرم شد.

در پی این حمله تروریستی، مسئولان امنیتی، انتظامی و درمانی بلافاصله در محل حاضر شده و بررسی ابعاد آن پرداختند و توانستند یکی از عوامل این حادثه تروریستی را دستگیر کنند.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این حادثه تروریستی از ۹ مجروح حادثه، ۵ نفر به بیمارستان نمازی، یک نفر به بیمارستان شهید رجایی و ۳ نفر به بیمارستان مسلمین منتقل شدند؛ یکی از مصدومان در حین انتقال به بیمارستان، شهید شد و از ۲ مصدوم منتقل شده، یک نفر که دچار شوک قلبی شده بود، بهبود یافت و ساعتی بعد مرخص شد.

سومین مصدوم منتقل شده به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون وضعیت پایداری دارد.

حرم شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی ماه گذشته اعدام شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.