تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

سجادی: رسانه‌ها جلوی انحراف از پیشرفت را بگیرند

سجادی: رسانه‌ها جلوی انحراف از پیشرفت را بگیرند
دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: رسانه‌ها باید در مسیر پیشرفت بر پوشش واقعیت‌های جامعه متمرکز باشد تا هرجا پیشرفتی به‌دست آمد، اطلاع‌رسانی کنند و هرجا کسانی از منابع کشور استفاده نادرست کردند آن را هم بازتاب دهند.

 

 

کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هم‌ردیف یکدیگر تلقی می‌شوند، اظهار کرد: در ایران به جای توسعه بیشتر عدالت مدنظر است، چرا که مسائل اجتماعی و فرهنگی در امر توسعه کمتر از مسائل اقتصادی مورد توجه قرار دارد. از طرفی پیشرفت هم به تنهایی کافی نیست چون گاهی برای پیشبرد ابعاد مختلف آن به الگوهای غربی تکیه می‌کنیم و نتیجه‌ای که به دست می‌آید نشانگر فقیرترشدن فقرا و افزایش ثروت ثروتمندان است. بنابراین توجه به پیشرفت در کنار عدالت راه سومی است که جمهوری اسلامی به آن توجه دارد.

 

وی افزود: آنچه در زمینه پیشرفت بیش از سایر عوامل تاثیرگذار است، شیوه مدیریت است وگرنه ما از نظر منابع انرژی، معادن و نیروی انسانی کمبودی نداریم اما به تعبیری رکوردار استفاده‌نکردن از ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهدافمان هستیم. اصلاح رویه مدیریت نیازمند توجه به اسناد بالادستی و از جمله بیانیه گام دوم انقلاب است تا با برنامه‌ریزی برای اجرای آن تفاوت‌هایی در پیشبرد امور حاصل شود.

 

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به ملزومات حرکت در مسیر پیشرفت، گفت: پیش از همه دولت و بدنه اجرایی کشور است که باید برنامه‌ریزی‌های برای حرکت در ریل پیشرفت داشته باشد. دولت نیروی انسانی فراوانی در اختیار دارد، بودجه کشور و منابع مختلف ارزی را در دست دارد و لازم است بیشتر از سایر قوا برای آینده کشور اقدام کند. هرچند در این میان وظیفه مجلس در امر اصلاح قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها نیز کمک بزرگی به جلوگیری از انحراف از مسیر پیشرفت می‌کند و البته چنانچه لازم باشد قوه قضائیه نیز می‌تواند با کسانی که برخلاف منافع ملی از این مسیر خارج شدند و منابع کشور را هدر دادند برخورد کند.

 

سجادی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی از پیشرفت‌های کشور، یادآور شد: رسانه‌ها باید در این مسیر بر پوشش واقعیت‌های جامعه متمرکز باشد. هرجا پیشرفتی به‌دست آمده، اطلاع‌رسانی کنند و هرجا کسانی از منابع بیت‌المال استفاده نادرستی کردند آن موارد را هم بازتاب دهند تا با آن‌ها برخورد شود. رسانه‌ها باید هم پیشگام افشای مفاسد و هم روایت‌گر پیشرفت‌ها باشند.

 

وی تاکید کرد: نقش دیگر رسانه‌ها در زمینه کمک به پیشرفت کشور، گفت‌وگو با صاحبنظران و کارشناسان است تا با دریافت نظرات آنان، این دیدگاه‌ها را در کنار بازگویی مطالبات مردم به گوش مسئولان برسانند. مسئولان هم البته باید گوش شنوایی داشته باشند تا هم نقطه‌نظرات کارشناسان را به‌ کار بندند و هم پیگیر مطالبات مردم و تامین حقوق آنان باشند. در چنین شرایطی قطعاً مسیر حرکت کشور رو به پیشرفت خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.