تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

۳۴۶ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند/تمامی مادران باردار تا پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۳۴۶ هزار نفر در استان ایلام  تحت پوشش بیمه سلامت هستند/تمامی مادران باردار تا پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت هستند
نگاه اقتصاد

 

نورالدین رحیمی؛ مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام (صبح روز یک شنبه ۲۳ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این افرد در قالب صندوق های کارکنان دولت، عشایر و روستاییان،شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و نیز صندوق بیمه همگانی و بیمه ایرانیان هستند.

 

رحیمی در ادامه به تمام افردی که جزو پنج دهک اول جامعه در استان ایلام زندگی می کنند، اشاره کرد و افزود: این افراد بدون مراجعه به بیمه سلامت و با استفاده از بانک اطلاعاتی ثبت احوال به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مددجویان بهزیستی که در مراکز درمانی دولتی عمل جراحی انجام دهند، این جراحیها، تقریبا به صورت رایگان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام عنوان کرد: در حوزه بارداری و فرزندآوری نیز خدمات خوبی در بیمه سلامت انجام می شود، تمامی مادران باردار و فرزندان تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و افرادی که برای ناباروری به مراکز دولتی مراجعه می کنند، ۹۰ درصد هزینه ها و اگر هم به مراکز خصوصی مراجعه می کنند برابر تعرفه دولتی هزینه های آنها پرداخت می شود.

 

رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام در ادامه سخنان خود افزود: استان ایلام در بحث نسخه نویسی الکترونیکی جزو استان های پیشرو در کشور بوده و ۱۵ هزار نفر از حاشیه شهر ایلام، زندانیان به همراه خانواده و افراد مجهول الهویه با تایید بهزیستی به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ۷۳ درصد کل افراد بیمه شده در بیمه سلامت استان ایلام یعنی ۲۸۶ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از خدمات بیمه ای استفاده می کنند و اتباع بیگانه ای که دارای کارت مهاجرت و آسیب پذیر هستند، این افراد نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

 

دکتر رحیمی افزود: ۵۱ مرکز روستایی در استان ایلام در بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده شناسایی شده که در این مراکز خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود و تمامی این بیماران در استان نشان دار شده اند و در مراکز تحت پوشش خدمات دهی رایگان دریافت می کنند، علاوه بر این تاکنون بیش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

 

ایشان تاکید کرد: اگر مرکز رادیوتراپی در استان ایلام وجود داشته باشد، بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه بیماران را پرداخت می کند، متاسفانه این مرکز در استان وجود ندارد، رسانه ها در این زمینه باید مطالبه گر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.