تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۶

معاون سیاسی استاندار: فضای استان ایلام با نمادهای فرهنگی و حسینی اربعینی شود

معاون سیاسی استاندار: فضای استان ایلام با نمادهای فرهنگی و حسینی اربعینی شود
ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام فضای استان ایلام با نمادهای فرهنگی و حسینی اربعینی شود، گفت: وحدت رویه دستگاه های اجرایی در خدمات رسانی به زوار محور برنامه های کمیته های ۱۷ گانه ستاد اربعین استان باشد.

 

 

به گزارش ایرنا، « محمدسبحان حسنی» روز سه شنبه در نشست مشترک کمیته فرهنگی و کمیته آب ستاد اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام در آستانه برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی است و بایستی فضای استان به سمت فضای اربعینی حرکت کند.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی باید فضای استان به گونه ای باشد که وقتی زوار وارد استان می شود با یک فضای اربعینی مواجه شوند و این موضوع مورد تاکید استاندار ایلام نیز است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه آب و تشنگی از مهم ترین کلیدواژه های تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: کمیته آب و کمیته فرهنگی با استفاده از ظرفیت هایی که دارند در راستای تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی و تبیینی در ایام اربعین با محوریت آب اقدامات لازم را داشته باشند.

حسنی یادآور شد: باید تلاش شود که از همین امروز دپوی آب در سردخانه های استان و مرز مهران به اندازه کافی انجام شود تا در زمان پیک جمعیت در ایام اربعین مشکلی برای تامین آب زوار نداشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی برگزاری کنگره اربعین حسینی و خدمات رسانی به زواز کار بسیار بزرگی است که نیازمند وحدت رویه و هماهنگی به تمام معنا همه دستگاه های اجرایی و کمیته های ستاد اربعین حسینی است و ما از همه اقشار برای خدمات رسانی به زوار استقبال می کنیم.

حسنی بیان کرد: متولی تامین، دپو و توزیع آب در ایلام اربعین حسینی باید مشخص باشد و با توجه به حجم جمعیت نیروی لازم برای توزیع مناسب آب در طول روز بایستی پای کار باشد.

 

رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: قصه آب و نمادهای آب در صحنه کربلا می تواند با یک‌ کار فرهنگی مناسب با محوریت حماسه علمدار کربلا و شهدای دشت نینوا در محورهای ارتباطی و مسیرهای منتهی به مرز مهران مورد توجه قرار گیرد که به طور قطع تاثیرات فرهنگی مناسبی خواهد داشت.

قاسم حقیقت با بیان اینکه تا کنون ۶۰ هزار قالب یخ در سردخانه های مهران و استان برای ایام اربعین حسینی دپو شده است، گفت: ذخیره آب به میزان پنج میلیون بطری نیز در شهر مهران در حال انجام است و شبکه آب پایدار نیز با همکاری آب و فاضلاب استان در مرز مهران برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ تریلی بطری آب در حال ارسال و دپو به مرز مهران است، افزود: موکب های اربعین در نقاط مختلف استان و در مسیرهای منتهی به مرز مهران و پایانه مرزی مهران جانمایی شده و از ابتدای ماه صفر با توجه به حجم جمعیت ورودی به استان آماده استقبال از زوار خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دانش آموزان و همکاران فرهنگی استان در ایام اربعین حضوری چشم گیر خواهند داشت و برنامه ریزی لازم برای اجرای فعالیت های فرهنگی نیز انجام شده است.

علی درویشی تصریح کرد: گروه های سرود دانش آموزی در مرز مهران با کمک سایر دستگاه های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین حسینی حضور پیدا کرده و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: موکب های فرهنگ و هنر در مسیر تردد زوار و پایانه مرزی مهران با حضور هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر در استان دایر می‌شود.

 

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این نشست از استقرار ایستگاه کودکان و نوجوانان و تریلی سیار فرهنگی و کتابخانه ای در مرز مهران خبر داد.

 

حجت الاسلام نجفی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام ابراز کرد: بیلبوردهایی با محتوای فاخر متناسب با اربعین حسینی و با محوریت اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز مهران و پایانه مرزی مهران نصب خواهد شد و از فضاسازی صوتی در این ایام نیز استفاده خواهد شد.

در این نشست اعضای کمیته های فرهنگی و کمیته آب ستاد اربعین حسینی استان ایلام به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای برگزاری اربعین باشکوه و خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پرداختند.

گفتنی است مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.