تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

آزادگان الگوهای واقعی و بارز استقامت و صبر هستند

آزادگان الگوهای واقعی و بارز استقامت و صبر هستند
ایلام - استاندار ایلام گفت: آزادگان با تحمل سختی های طاقت فرسا در شکنجه گاه های رژیم بعث عراق توانستند الگوهایی بارز از صبر و استقامت در جهان را به نمایش بگذارند.

“حسن بهرام‌نیا” روز پنجشنبه در همایش الماس های درخشان با حضور ایثارگران آزاده و خانواده های آنها به مناسبت آزادسازی آزادگان، اظهار کرد: آزادگان نمونه حقیقی اخلاص، تعهد، اخلاق و دین مداری هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنان را به زیبایی الماس هایی درخشان توصیف کردند.

وی تصریح کرد: هریک از آزادگان ستارگانی درخشان، جهت نما و راهنمایانی صدیق برای تعالی بخشی به ارزش ها، ارتقای دینی و معنوی انسانیت هستند.

استاندار ایلام تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه همسران آزادگان در دوران اسارت، تمام سختی و رنج زندگی را به دوش کشیدند و همواره دلواپس و نگران سلامتی همسران خود در اسارتگاه های صدام بودند.

بهرام نیا ادامه داد: شهدای اسیر مظلوم ترین شهیدان هستند که غریبانه و با تحمل شکنجه های دردناک اسارتگاه های رژیم صدام به شهادت رسیدند.

وی افزود: آزادگان از بند نفسانیات و هوای نفسانی و دنیوی بریدند و تهدید زندان را به فرصت تبدیل و در راستای علم آموزی و فراگیری علوم از حداقل فرصت حداکثر استفاده کردند.

استاندار ایلام تاکید کرد: آزادگان کتاب های زنده و دنیایی از خاطرات ناگفته از سختی های دوران اسارت برای نسل های آتی محسوب می شوند و باید از این اسوه ها، فیلم، داستان، مستندسازی و کتاب تولید شود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در این مراسم، اظهار کرد: در لوایح برنامه هفتم توسعه آنچنانکه باید در شان ایثارگران ورود نشد، ولی با الحاق برنامه های جدید لوایحی در خصوص ایثارگران اعم از خانواده های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان تدوین می شود.

“علی اکبر بسطامی” افزود: زندان های رژیم بعث یک دانشگاه انسان ساز برای اسرای ایرانی بود که همچون دوران جنگ تحمیلی، شجاعانه شکنجه زندان های بعثت را تحمل کردند.

وی تاکید کرد: آزادگان به عنوان ولی نعمتان واقعی جامعه هستند و آرامش و امنیت امروز ما مدیون همان استقامت و صبر آزادگان در اسارتگاه های رژیم عراق است و حرمت ایثارگران آزاده بر عموم مردم و مسئولان واجب و الزامی است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس یادآور شد: آزادگان پهلوانان و اسطوره های واقعی هستند و تهدید را به فرصت تبدیل و شرایط اسارت را عارفانه تحمل کردند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام ۳۳۸ ایثارگر آزاده دارد که تاکنون ۱۲ نفر از این آزادگان به فیض عظمای شهادت نائل آمده که ۲ تن از این شهدا در دوران اسارت شهید شدند.

۹۳ درصد از ایثارگران آزاده استان دارای سابقه بیش از پنج سال اسارت هستند.

در این همایش از ایثارگران آزاده استان ایلام تقدیر شد.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار نفر جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده است که با توجه به جمعیت استان در دهه ۶۰، بیشترین ایثارگر را در کشور تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.