تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

الزامی بودن رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز برای مشترکین در تمام طول سال

الزامی بودن رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز برای مشترکین در تمام طول سال
نگاه اقتصاد

 

 

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان در نشست خبری که صبح روز چهارشنبه(۲۵ مرداد ماه) و با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: رعایت نکات و الزامات ایمنی در مصرف گاز برای مشترکین در تمام طول سال الزامی است و اهالی رسانه های استان شامل صدا و سیما، خبرگزاری ها، پایگاههای خبری، رسانه های سراسری و محلی و فضای مجازی استان می توانند با انتشار پیام های پیشگیرانه و کلیپ های صوتی و تصویری از حوادث گازی در سطح استان جلوگیری کنند.

 

کشاورز در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش های خبرنگاران استان در پیشگیری از وقوع حوادث گازی در مناطق شهری و روستایی استان، گفت: علیرغم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از روش های مختلف به شهروندان و اعلام هشدارهای فراوان این شرکت مبنی بر عدم استفاده از وسایل غیر استاندارد و رعایت نکات ایمنی، متأسفانه برخی از مشترکین به این موضوع مهّم توجه نمی‌کنند.

 

وی اضافه کرد: عوامل نشت گاز خانگی و هم چنین مونوکسید و استفاده از بخاری گاز‌سوز غیر استاندارد، نشت از شیلنگ گاز بدلیل پاره‌گی، عدم نصب درپوش در خروجی لوله‌ها و شیرهای گاز، نقص در عملکرد بست یا استفاده از بست‌های غیر استاندارد و سیمی در محل اتصال شیلنگ، از عوامل مهم نشت گاز در منازل مسکونی، تجاری و صنعتی بوده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: عوامل کاهش دهنده حوادث در اختیار شرکت‌های گاز استانی نیست و شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت و ساز، عدم الزام بازرسی توسط ناظرین سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید، فروش و اجاره اماکن، فرهنگ عمومی و میزان آگاهی شهروندان و مصرف کنندگان گاز طبیعی در عدم توجّه به توصیه های ایمنی از جمله عوامل مهّم در بروز حوادث ناشی از گاز هستند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته تاکنون اکثر رسانه های نوشتاری و دیداری برای پیشگیری از وقوع حوادث گازی با این شرکت همکاری خوبی داشته اند،گفت: شرکت‌ گاز استان ایلام در کنترل این گونه شاخص‌ها هیچگونه نقشی ندارد و منحصراً پایش و تزریق ماده بودار‌کننده مرکاپتان برای تشخیص بوی نشت گاز را بر‌عهده دارد که فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص ها اقدام نموده است و در آینده نیز در دستور کار کارکنان شرکت خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این مجموعه برای تحقق نامگذاری امسال برنامه های قابل قبولی در دستور کار قرار داده که تا پایان سال اجرایی می شوند و این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون طرح گازرسانی به ۲۰ روستا در دست اجرا دارد که در هفته دولت و دهه فجر به اتمام می رسند و همچنین ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان نیز گازدار شده است.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان تاکنون پنج هزارو ۸۱۲ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است و در این مدت ۱۲۳ هزارو ۶۷۸ انشعاب نصب و ۲۰۸ هزارو ۸۹۳ اشتراک پذیری در اقصی نقاط استان انجام شده است.

 

محمود کشاورز با بیان اینکه همه شهرها و ۵۶۶ روستای استان گازدار هستند،تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون ۱۲ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار شده اند و نیزگازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی،نصب ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و گازرسانی به یکهزارو و ۲۹۷ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

 

کشاورز با اشاره به گاز دار شدن۳۳ روستا و واحد صنعتی در هفته دولت، ادامه داد: در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به ۳ روستا ، ۳۰ واحد تولیدی ؛ صنعتی ؛ ایستگاه CGS دوم سیروان افتتاح و ایستگاه CGS دوم ایلام نیز کلنگ زنی می شود.

 

ایشان تاکید کرد: در هفته دولت امسال ۳ روستای کاور توره طاق و هاویان از توابع دهلران ، بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی و ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی از جمله نیروگاه صبا یک دهلران، ۲ کارخانه آجر، کارخانه آسفالت و صنایع کوچک و غیره گازدار خواهند شد.

 

وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد روستا، صنایع و ایستگاه CGS دوم سیروان بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: ایستگاه CGS دوم سیروان برای تأمین گاز پایدار مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان و تأمین فشار مناسب گاز برای کارخانه سیمان ایلام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

کشاورز گفت: کلنگ زنی ایستگاه CGS دوم ایلام در هفته دولت انجام می شود که این ایستگاه به منظور تأمین گاز پایدار شهر ایلام و انجام پدافند غیرعامل برای مواقع بحرانی و اضطراری و به جهت جلوگیری از قطع گاز کلنگ زنی خواهد شد که برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و ۶۲ روستا در اقصی نقاط استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی افزود: گازرسانی در مناطق شهری و روستایی استان ایلام در طول ۲ سال گذشته شامل ۴ روستا در آبدانان، یک روستا در ایلام، یک روستا در ایوان، ۶ روستا در چرداول، ۲ روستا در چوار، ۳ روستا در دره شهر، ۱۶ روستا در دهلران، ۲ روستا در سیروان، یک روستا در مهران، ۶ روستا در ملکشاهی، ۲۰ روستا در هلیلان و همچنین شهر پهله از توابع شهرستان دهلران بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزارو ۶۳۹ علمک در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه اندازی شده است و در طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱ هزارو ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است.

 

کشاورز تصریح کرد: گازرسانی به یک جایگاه CNG، نصب و راه اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار ، ایستگاه میترینگ اندازه گیری و همچنین ۲ شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و در راستای تحقق نامگذاری امسال و سال گذشته گازرسانی به صنایع استان توجه ویژه ای شده است که در طول ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۴۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان ایلام گازدار شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان ایلام در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۸ روستای استان شامل طلور آبدانان، هرقروش چرداول،بانروشان مهران،قرجیلیگان و انجیر ملکشاهی، فرخ آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران در همان سال کار گازرسانی این روستاها به اتمام رسید و هم اکنون مردمان این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول، شامل، تکمیل گازرسانی و علمک گذاری به دو شهر میمه و پهله در سال ۱۴۰۰ به انجام رسید و مردم عزیز این مناطق هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 

کشاورز به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان” گازرسانی به ۲ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۰” اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۲ روستای بالا دشته و گراب از توابع شهرستان هلیلان در همان سال عملیات گازرسانی به آنها انجام شد و گامی در راستای محرومیت زدایی این مناطق برداشته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.