تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

بانک تجارت ایلام ۱۴۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت پرداخت کرد

بانک تجارت ایلام ۱۴۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت پرداخت کرد
ایلام - مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام با بیان اینکه ۱۴۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت در این استان پرداخت شده است، گفت: سال گذشته ۱۰۵۰ فقره تسهیلات وام ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

 

حسین اروانه روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: روز خبرنگار به عنوان یک یادآوری برای پاسداشت و قداست قلم است.

 

وی با بیان اینکه بانک و مسائل مالی به عنوان پاشنه آشیل همه دولت های مختلف در ارایه خدمات مالی و پولی به مردم است، افزود: موضوع اقتصادی یک موضوع تک جنبه ای نیست و باید تمام جوانب را در این موضوع در نظر گرفت، بانک ها به عنوان محور موضوع تحقق برنامه های دولت ها در حوزه مسایل پولی و مالی محسوب می شوند.

 

مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام ایران با اشاره به شعار سال به عنوان رونق تولید و مهار تورم، یادآور شد: لازمه رونق تولید سرمایه گذاری بوده و لازمه سرمایه گذاری تولید نقدینگی است ولی باید به گونه ای عمل شود که تناسب و تعادل لازم بین افزایش میزان نقدینگی و تورم وجود داشته و این امر موجب تورم نشود.

 

وی با بیان اینکه قلم خبرنگاران در راستای منافع مردم منافع ملت و منافع کشور و دولت است، گفت: مردم ما سالها از آب و خاک خود، از هویت خود دفاع کرده ایم‌ و با افتخار در این مسیر گام بر می داریم و امروز هم باید در زمینه رونق اقتصادی پای کار باشیم.

 

مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام با تاکید بر اینکه بایستی تناسب بین انتظارات و ظرفیت ها باید در مسایل بانکی و نقدینگی و مالی در بین مردم و بانک ها رعایت شود، افزود: بانک تجارت به عنوان بانک برتر در سطح استان در سال گذشته در همه شاخص ها معرفی شده است.

 

اروانه حوزه ازدواج، فرزندآوری، اشتغال و جهش مسکن را عمده بخش های مورد تمرکز و فعالیت های بانک تجارت استان در دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: حداکثر وقفه در پرداخت وام های ازدواج یک ماه است و با تخصیص اعتبار در مردادماه سال جاری این میزان، به ۲۵ روز کاهش یافته است.

 

مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۵۰ فقره تسهیلات وام ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، ابراز کرد: امسال ۳۰۰ فقره وام ازدواج به ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته تسهیلات فرزندآوری ۱۴۲۵ فقره با اعتباری بالغ بر ۵۴۲ میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۰ فقره با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 

اروانه با بیان اینکه در حوزه اشتغال تسهیلات متعددی در قانون بودجه پیش بینی شده و عمدتا این تسهیلات پرداخت شده است، گفت: تسهیلات حوزه خوداشتغالی بهزیستی هنوز ابلاغ نشده است اما مراحل تشکیل پرونده ها در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی کمیته امداد ۶۰۰ میلیارد ریال میزان تعهدات بانک تجارت استان بوده و ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده و همچنین میزان تسهیلات برای احداث حمام روستایی ۲۰ مورد ۴۰۰ میلیون ریال و خوداشتغالی بنیاد برکت نیز امسال ۸۰ میلیارد بوده که ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام گفت: در حوزه مسکن محدودیت اعتباری نداریم و هر تعداد طرح در حوزه مسکن البته با توجه به موازین آیین نامه ای که ابلاغ شده است مورد پذیرش بانک تجارت قرار گرفته و ۱۲۹ مورد تا کنون در بانک در حوزه تسهیلات مسکن تشکیل که از این میزان ۱۲۵ مورد در حوزه جهش مسکن در سال جاری پرداخت شده است.

 

اروانه با بیان اینکه آمادگی لازم برای ساخت خوابگاههای دانشجویی مجردی و متاهلی را نیز در سطح دانشگاه های استان داریم، گفت: در حوزه صنعت سال گذشته ۶ طرح صنعتی با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار گرفته است و باید گفت که هیچ طرح تملیکی در حوزه صنعت به خاطر بدهی در اختیار بانک تجارت استان وجود ندارد و هدف و برنامه ما در استان کمک به بخش صنعت استان و رونق تولید بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اربعین بانک تجارت استان یادآور شد: در ایام اربعین برای ارایه خدمات مالی و پولی به زوار یک دستگاه سیار a.t.m در پایانه مرزی مهران مستقر خواهد شد و همچنین پیشنهاد افزایش دریافت وجه به بانک مرکزی در تمام شعبات تجارت در چهار مسیر اصلی منتهی به مرز مهران در استان ارائه شده است.

 

مدیر امور شعب بانک تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه موکب بزرگ بانک تجارت در ایام اربعین در رمز مهران نیز دایر می شود، افزود: این موکب از محل نذورات و کمک های همکاران بانک تجارت به زوار اربعین حسینی در مهران ارائه خدمات خواهد داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: واحد ارزی مستقل بانک تجارت استان به صورت دو شیفت به عنوان تنها واحد ارزی مستقل استان خدمات ارزی به زوار ارائه خواهد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.