تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

ایلام ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و اقتصادی کشور را دارد

ایلام ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و اقتصادی کشور را دارد
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی برای ارایه دستاوردها، نقد منصفانه مردم و اصلاح عملکردهاست، گفت: ایلام ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و اقتصادی کشور را دارد.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: این هفته به نام و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند هفته دولت فرصت مغتنمی دیگری برای نقد و اصلاح عملکرد و هم برای تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و آشکار شدن دروغ‌پردازی دشمن برای اعلام ناتوانی نظام است.

وی تصریح کرد: مبنای کار دولت سیزدهم بر اساس ایمان و امید است و جنس دولت از جنس دولت شهیدان رجایی و باهنر است، به رغم مشکلاتی که وجود داشته است این دولت تلاش کرده است که تمام کارگزاران در راستای رضایتمندی مردم گام بردارند.

بهرام نیا افزود: در این دولت تلاش های خوبی در استان در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی استان صورت گرفته است و پروژه های عمرانی و اقتصادی در طول یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است که در هفته دولت سال جاری یا افتتاح و به بهره برداری می رسد یا کلنگ زنی می شوند.

وی افزود: تعداد کل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته‌ی دولت ۲۸۳ پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی یک هزار و ۹۶۷ نفر است که از این تعداد ۲۲۱ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار ایلام ادامه داد: در هفته‌ دولت امسال ۳۵ پروژه با اعتبار افزون بر ۱۹۷ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی بیش از ۱۷۵ نفر کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح، ۱۷ پروژه است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۶۴ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های اربعین حسینی در استان هزینه شده است که از این میزان حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های راه و راهداری استان هزینه شده است و امروز به برکت اربعین حسینی بسیاری از زیرساخت های استان برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی آماده است.

وی با اشاره به پروژه‌ سامانه گرمسیری گفت: برای ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری ایلام که فاز نخست آن در آستانه‌ افتتاح قرار دارد بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شده و طول این پروژه در استان ایلام از سومار تا کنجانچم ۹۶ کیلومتر است.

وی با اشاره به ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در استان ایلام، خاطرنشان کرد: برای این ابرپروژه که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل کل پروژه‌ سامانه‌ گرمسیری، حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره‌برداری، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی می‌شوند.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری در محدوده‌ی استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم ۹۰ کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد و در این پروژه ۱۷ کیلومتر تونل احداث و از لوله‌هایی به قطر به ۲.۴۰ متر(۲۴۰ سانتی‌متر) استفاده شده است.

بهرام نیا عنوان کرد: در سامانه‌ی گرمسیری ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار مترمکعب بتن به‌کار رفته است و بستر سه دره به ارتفاع ۵۰ متر پر شده است تا مسیر ثقلی انتقال آب طی شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری در زمینه‌ی اشتغال‌زایی و تولید محصولات زراعی در استان مهیا و تحولی در استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) است، استان ایلام بیت الحسین (ع) است امروز استان ایلام و مرز مهران نگین کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است و بیش از ۶۶درصد متقاضیان سفر به اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت نام نموده اند مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.