تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

وزیر اقتصاد صورت حساب عملکرد سال ۱۴۰۱ بودجه را ارائه کرد؛ تحقق ۹۸ درصدی منابع بودجه ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد صورت حساب عملکرد سال ۱۴۰۱ بودجه را ارائه کرد؛ تحقق ۹۸ درصدی منابع بودجه ۱۴۰۱
نگاه اقتصاد - وزیر اقتصاد صورت حساب عملکرد سال 1401 بودجه کل کشور را زودتر از موعد قانونی به مراجع ذیربط ارائه کرد؛ این برای سومین بار است که این صورتحساب از سوی دولت در شش ماهه اول سال تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی و به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل دیوان محاسبات و روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس ارسال کرد.

 

صورت حساب عملکرد سال ۱۴۰۱ بودجه کل کشور، زودتر از موعد قانونی به مراجع ذیربط ارائه شد؛ برای سومین بار است که این صورتحساب از سوی دولت در شش ماهه اول سال تهیه شده است.

 

در اجرای ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور، ماده ۱ قانون تفریغ بودجه سال های پس از انقلاب و جز ۳ بند ج تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اطلاعات صورتحساب عملکرد ۱۴۰۱ بودجه کل کشور زودتر از موعد قانونی مقرر در تهیه و به دیوان محاسبات کشور جهت تهیه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ کل کشور ارائه شد.

 

این صورتحساب، برای سومین بار در شش ماهه اول سال تهیه شده است (پیش از این در موعد قانونی آن یعنی پایان آذرماه، تهیه می‌شد). لذا این کار جهادی، گام مهمی در زمینه ارتقای شفافیت مالی، پاسخگویی و افزایش سودمندی گزارش تفریغ بودجه سالانه کل کشور محسوب می شود.

 

صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور تنها گزارش مالی است که نشان دهنده اطلاعات بودجه ای و عملکرد ناشی از اجرای بودجه دستگاه‌های اجرایی کل کشور است که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود. به منظور افزایش محتوای اطلاعاتی و سودمندی صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور برای تصمیم گیریهای کلان، گزارش تحلیلی بر اساس اطلاعات این صورتحساب نیز تهیه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.