تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

رییس کل دادگستری در بازدید از موکب شین؛ مشکل خاصی حوزه خدمات رسانی اربعین از سوی زوار در ایلام گزارش نشده است

رییس کل دادگستری در بازدید از موکب شین؛ مشکل خاصی حوزه خدمات رسانی اربعین از سوی زوار در ایلام گزارش نشده است
نگاه اقتصاد - رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه مشکل خاص و قابل ذکری در موارد مختلف از جمله امنیت در حوزه اربعین تا کنون در استان مشاهده یا گزارش نشده است، گفت: نظارت بر روند فعالیت دستگاه های مسئول، موکب و ایستگاه های صلواتی به طور مستمر انجام می گیرد.

 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛ عمران علیمحمدی” روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موکب بزرگ بنیاد مستضعفان و ایستگاه فرهنگی شین واقع در سه راهی کارَزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت ها و توان استان ایلام در حوزه های مختلف از جمله تغذیه، اسکان، ترابری، بهداشت و امنیت در کنار ظرفیت های ملی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: دستگاه قضا در تمام بخش ها بر روند اجرای کنگره عظیم اربعین و دستگاه های دخیل در خدمات رسانی به زوار اربعین نظارت دارد.

علیمحمدی یادآور شد: در نقطه صفر مرزی قضات کشیک مشغول به فعالیت هستند و ماموران نیروی انتظامی نیز تحت تعلیم قضات کشیک بر حسب وظایف مشخص خود، به زائران خدمات رسانی می کنند.

به گفته رییس کل دادگستری استان ایلام، در هر شهرستان ۲ قاضی کشیک ویژه اربعین به عنوان دادیار و بازپرس مستقر شده اند.

وی تاکید کرد: حرکت مومنانه خیل عظیم زائران به طرف عتبات عالیات بیانگر ارادت و نشات گرفته از علاقه خالصانه مردم به ابا عبدالله الحسین(ع) است.

علیمحمدی اظهار کرد: وظیفه خطیر مسئولان فراهم کردن زیرساخت و بسترهای اربعین و امکانات رفاهی و خدماتی برای انبوه زائران اربعین است.

وی شکل گیری کنگره بزرگ، باشکوه و بین المللی اربعین را حاصل حضور پرشور، خودجوش و خالصانه مردم از ایران و دیگر اقصی نقاط جهان و حتی غیرشیعیان برشمرد.

گفتنی است ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران با عنوان(شین) از دیروز فعالیت خود در بخش های ادبی، هنری، تجسمی و فرهنگی در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان در سه راهی کارَزان آغاز کرده است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران عبور می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.