تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

موکب شین خلاء‌ فعالیت‌های فرهنگی اربعین در ایلام را کم کرده است

موکب شین خلاء‌ فعالیت‌های فرهنگی اربعین در ایلام را کم کرده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رسانه ها، هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در رساندن پیام عاشورا و اهمیت رویداد اربعین دارند و موکب شین خلاء فعالیت های فرهنگی و هنری با مضامین اربعینی در سنوات گذشته را تا حدود زیادی پوشش داده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار روز یکشنبه در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان حضور یافت و مهمان ویژه ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) بود و همراه با زائران حاضر در موکب نمایش خیابانی در مسیر شام با موضوع اسارت اهل بیت (ع) را به تماشا نشست.

وی بعد از پایان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اجرای برنامه هایی چون نمایش و تعزیه، نماز جماعت و ماشین نویسی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری برای زائران از سوی دستگاه های متولی بسیار موثر خواند و افزود: این گونه برنامه ها باعث اربعینی شدن فضای این موکب و انتقال پیام نهضت عاشورا به مردم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه زائران باید یک زیارت همراه با معرفت را داشته باشند، یادآور شد: فعالیت های هنری، فرهنگی و تبلیغی مبتنی بر مبانی اربعین و قیام عاشورا از ضرورتهای اصلی استان در ایام اربعین بود که امسال با برپایی موکب فرهنگی شین، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز جماعت توسط طلاب گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی تاکید کرد: باید این گونه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در سنوات آینده با جدیت و شتاب بیشتری صورت بگیرد تا عرفان زائران نسبت به واقعیت های عاشورا و پیام قیام امام حسین (ع) افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص موکب بزرگ بنیاد مستضعفان هم توضیح داد: این موکب با همت این بنیاد، مشارکت های اجتماعی کارخانه سیمان و خیرین در یک نقطه مکانی مناسب و محل تردد زائران در رفت و برگشت از مهران قرار گرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: موکب بزرگ سه راهی کارَزان به عنوان یکی از بهترین و کیفی ترین موکب های کشور مورد استقبال زائران قرار دارد و نکته حائز اهمیت در این موکب علاوه بر خدمات روتین چون توزیع آب و غذا، اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بعد از پایان نمایش در مسیر شام، نماز مغرب و عشا را در جمع زائران خواند و ضمن بازدید از بخش های مختلف موکب بزرگ بنیاد مستضعفان شنوای‌ صحبت‌های خادمان و زائران شد.

ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است و در ایام اربعین افزون بر ۶۰ درصد زائران از این مرز عبور می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.