تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

مسئولان ایلام در جذب اعتبارات فاصله ۱۶ ساله متاثر از جنگ تحمیلی را لحاظ کنند

مسئولان ایلام در جذب اعتبارات فاصله ۱۶ ساله متاثر از جنگ تحمیلی را لحاظ کنند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسئولان استان در هنگام توزیع و جذب اعتبارات در سطح کلان کشوری در راستای تحقق عدالت اجتماعی این فاصله معنادار ۱۶ ساله را نیز لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام والمسلمین “اله نور کریمی تبار” روز یکشنبه در دیدار با مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه و دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان، اظهار کرد: دورانی که استان ایلام درگیر هشت سال جنگ تحمیلی و سپس هشت سال دوران بازسازی بود، تعاونی ها در دیگر استان ها با ارز دولتی ارزان قیمت، به شکوفایی رسیدند.

وی افزود: همین وقفه ۱۶ ساله و سپس نوسانات شدید بازار ارز باعث شد تعاونی های استان ایلام همپای دیگر تعاونی های کشور رشد نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: فعالیت منسجم و موفق تعاونی ها در استان به علت وقفه ۱۶ ساله جنگ تحمیلی و دوران بازسازی با کشور فاصله دارد.

وی ادامه داد: تعاونی ها با مدیریت سرمایه های سهام داران باعث رونق تولید و اشتغال زایی در بخش های مختلف می شوند و بنابراین باید تعاونی ها در استان احیا و پویا شوند.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته، ۲۳ تعاونی در استان ایلام جهت دریافت مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تفاهم نامه سه جانبه به بانک توسعه تعاون معرفی شدند و در سال جاری تعداد ۱۲۷ تعاونی در سامانه هوشمند تعاون برای دریافت تسهیلات ثبت درخواست کرده‌اند که‌ در مرحله بررسی کارشناسی هستند.

“نورالدین الیاسی” ادامه داد: علیرغم محدودیت‌ها و مشکلات پیش روی تعاونگران در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳.۳ میلیون دلار توسط تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی مرزنشین استان صادرات انجام گرفته است.

وی افزود: بخش تعاون به عنوان بخش تاثیرگذار در اقتصاد مردمی مورد توجه جدی دولت قرار گرفته و در برنامه هفتم توسعه بصورت ویژه به آن اشاره شده است.

الیاسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد، یادآور شد: مسیر اصلی مردمی‌سازی اقتصاد تشکیل شرکت های تعاونی است که از این طریق می‌توان نسبت به تحقق منویات رهبری در زمینه جلب مشارکت حداکثری اقتصادی و اجتماعی مردم جامع عمل پوشاند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کل کشور تامین شده که استان ایلام توانست ۵۸۰ میلیارد ریال از این اعتبارات را برای ۲۳ تعاونی اخذ کند که این تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل به تعاونی های متقاضی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم شهریور ماه به نام هفته تعاون با شعار ” حکمرانی تعاون “نامگذاری شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.