تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران خبر داد:

افزایش تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

افزایش تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
نگاه اقتصاد - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران از افزایش دانش آموزان تحت حمایت پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین زمانیان همزمان با هفته دولت با ارائه گزارشی از پذیرفته شدن دانش آموزان تحت حمایت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ،افزود: امسال در مجموع ۱۲۰ دانش آموز تحت حمایت پایه هفتم و پایه دهم در آزمون وردی مدارس سمپاد و نمونه دولتی شرکت کردند که از این تعداد ۳۵ نفر در آزمون ورودی این مدارس پذیرفته شدند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه از مجموع دانش‌آموزان پذیرفته شده، ۱۴ نفر در مدارس تیزهوشان و ۲۱ نفر نیز در مدارس نمونه‌دولتی پذیرفته شده‌اند،تعداد  دانش آموزان تحت حمایت پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نسب به مدت مشابه در سال گذشته ۳۵۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر و تیزهوش توسط این نهاد افزود: این دانش‌آموزان علاوه ‌بر کمک‌هزینه تحصیلی از خدمات حمایتی ویژه از جمله هزینه ثبت نام در این مدارس و تجهیزات آموزشی ویژه نیز بهره‌مند می‌شوند.
زمانیان خاطرنشان کرد: قبولی دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نسب به مدت مشابه در سال گذشته ۳۵۰ درصد رشد داشته است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران همچنین به حضور ۹۸۰ دانش آموز تحت حمایت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲اشاره کرد و گفت: ۸۸۵ نفر از این تعداد مجاز به انتخاب رشته شده اند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیاان اینکه تعداد دانش آموزان مجاز به انتخاب رشته نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش دارد، ادامه داد: دانش آموزان تحت حمایت برای انجام خدمات مشاوره انتخاب رشته در دانشگاه به مشاوران تحصیلی ارجاع داده شدند تا با مشاوره صحیح به سمت رشته‌های کاربردی سوق داده شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ هزار و ۸۹۲ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان تحت حمایت از خدمات حمایتی شامل پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، مشاوره درسی و شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.