تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به مناسبت هفته دولت عنوان شد؛

ارائه بیش از ۲ میلیون خدمت مسکن به مددجویان/ثبت‌نام ۳۲۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی

ارائه بیش از ۲ میلیون خدمت مسکن به مددجویان/ثبت‌نام ۳۲۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی
رئیس کمیته امداد درباره فعالیت بیش از ۴۰ ساله این نهاد انقلابی گفت: کمیته امداد طی چهار دهه گذشته بیش از ۲ میلیون واحد مسکن برای مددجویان خود احداث، تکمیل، خرید و یا تعمیر و بازسازی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد به نقل از ایرنا، کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نخستین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷به فرمان رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.
در کنار انبوهی از خدمات محرومیت‌زدایی، رفع مشکل مسکن به عنوان یکی از مهمترین ابعاد توانمندسازی مددجویان همواره در دستور کمیته امداد قرار داشته است. مسکن از جمله اساسی‌ترین نیازهایی است که زمینه توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند. ساخت و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی کارشناسان مجرب و امضای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌های مسئول، مورد توجه کار کمیته امداد است. همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی، واگذاری انشعابات و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن در سال‌های اخیر است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره فعالیت بیش از ۴۰ ساله این نهاد انقلابی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کمیته امداد طی چهار دهه اخیر ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن را برای مددجویان خود احداث، تکمیل، خرید و یا تعمیر و بازسازی کرده است.
سیدمرتضی بختیاری یکی از اقدامات این نهاد را کمک هزینه خرید و احداث دانست و اضافه کرد: از ابتدای فعالیت حوزه مسکن کمیته امداد تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ هزار مورد کمک به احداث و خرید مسکن شده است.
وی به یک میلیون و ۶۶۸ هزار مورد کمک هزینه در بخش تعمیر و بازسازی منازل مسکونی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: تنها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد احداث با حضور آیت‌الله رئیسی، به جامعه هدف این نهاد تحویل شد.
نهادهای انقلابی و ساخت ۴۰ هزار خانه
رئیس کمیته امداد یکی از تکیه گاه‌های اصلی این نهاد را خیرین توصیف کرد و اظهارداشت: طی سال جاری در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت‌های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری و توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به روستاها، تفاهم‌نامه مشترکی میان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام جهت احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده است.
براساس این تفاهم‌نامه، برای احداث بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویان برنامه‌ریزی، شناسایی، نیاز و پیگیری صورت گرفته و در این راستا تاکنون ۶ هزار و ۳۱۷ واحد به مرحله بهره‌برداری رسید و مابقی واحدها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی هستند.
ساخت ۱۰ هزار خانه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر
وی به تفاهم‌نامه مشترک دیگری نیز میان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف احداث ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره و تاکید کرد: این واحدها با اولویت مددجویان روستایی، ایتام و خانواده‌های سه نفر و بیشتر ساخته خواهند شد.
رئیس کمیته امداد امام ادامه داد: برنامه‌ریزی، شناسایی و پیگیری مقدمات اجرایی تفاهم‌نامه مذکور انجام شده و تاکنون بیش از چهار هزار واحد قابل بهره‌برداری و مابقی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی است.
بختیاری همچنین تفاهم‌نامه مشترک پنج هزار واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص احداث مسکن روستایی مددجویان را یکی از دیگر اقدامات در جهت محرومیت‌زدایی این قشر دانست و افزود: بر اساس گزارش سامانه امداد هوشمند و کارآمد (سها) تاکنون مراحل اجرایی ۵۳۰ واحد آن در حال کارسازی و اقدام است.
ثبت‌نام ۳۲۸ هزار مددجو در طرح نهضت ملی مسکن
رئیس کمیته امداد امام به پیگیری جدی این نهاد برای برخوداری مددجویان از طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: تاکنون ۳۲۸ هزار و ۷۹۲ مددجو در این طرح ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد برای ۲۴ هزار و ۱۱۱ مددجو تخصیص پروژه شده و مسکن آنها در مراحل مختلف عملیات اجرایی قرار گرفته است.
بختیاری گفت: در قالب ابلاغیه بودجه امسال، برای تعمیر بیش از ۲۶ هزار واحد مسکونی مددجویان برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر یکهزارو ۷۹۱ واحد قابل بهره‌برداری و ۵۷۱ واحد در جریان عملیات اجرایی قرار دارد.
به گفته او، برای احداث فضای جانبی سه هزار و ۷۵۳ واحد مسکن مددجویان در قالب ابلاغیه بودجه سال ۱۴۰۲ این نهاد برنامه‌ریزی شده است که تاکنون ۵۴۵ واحد آن قابل بهره‌برداری و ۱۸۰ واحد در جریان عملیات اجرایی است.
رئیس کمیته امداد در پایان گفت: موضوع تامین مسکن مددجویان از برنامه‌های مهم کمیته امداد است و رهبر معظم انقلاب نیز از کمیته امداد خواسته‌اند در جهت توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی دستان همراه با رعایت تکریم در صدر برنامه‌ها باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.