تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

شور حسینی در موکب “شین”

شور حسینی در موکب “شین”
نگاه اقتصاد  - موکب هنرمندان ایلام و ایران؛ شین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سومین روز از فعالیت خود در میان مخاطبان خود؛ زوار و عاشقان اباعبدالله‌الحسین، شور حسینی ایجاد کرد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حسن اسدی‌نیا معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سومین روز از فعالیت موکب فرهنگی هنری “شین” برنامه‌های متنوعی از قبیل شعرخوانی به زبان محلی توسط فرهاد شاهمرادیان، اجرای تعزیه و… اجرا شد و مورد استقبال گسترده مخاطبین قرار گرفت.

 

وی با اشاره به همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: اجرای مراسم تعزیه با همکاری این دو نهاد انقلابی با استقبال زوار اربعین حسینی همراه بود.

 

اسدی‌نیا افزود: تصویر هنرمندان ایوانی از اسارت بازماندگان واقعه عاشورا و حزن و اندوه این واقعه به کارگردانی محمدرضا وافری از پیشکسوتان عرصه سینمای استان، مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد.

 

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین در سومین روز از فعالیت این موکب، هنرمندان انجمن خوشنویسی استان نیز با کتابت آیاتی از قرآن کریم در خلق زیبایی‌های هنری در این موکب افزوده و هنرمندی ایشان تحسین مخاطبین را برانگیخت.

 

گفتنی است اجرای سرود “عقیق سلیمانی” توسط گروه سرود آواهای آسمانی حوزه هنری انقلاب اسلامی و اجرای زنده سنج و دمام‌نوازی نیز از سایر فعالیت‌های تأثیرگذار موکب شین در روز سوم بود.

موکب شین در سه راهی کارزان و در جنب موکب بنیاد مستضعفان بزرگترین موکب غرب کشور تا شانزدهم شهریور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.