تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند
ایلام - استاندار ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند.

حسن بهرام‌نیا شامگاه امروز سه‌شنبه در نشست مشترک با استاندار واسط عراق در پایانه زرباطیه اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد داشتند که این آمار گویای این است که زیرساخت‌ها در پایانه زرباطیه توسط دولت عراق و استاندار واسط فراهم شده و در غیر این صورت امکان این حجم تردد در مرز مهران در مقام مقایسه با سال گذشته وجود نداشت.

وی در ادامه با قدردانی از تصمیم خوب وزیر کشور عراق و استاندار واسط در جهت رفع مشکل ناوگان حمل و نقل طی روزهای گذشته گفت: با مدیریت و همکاری دولت عراق و استاندار واسط تردد در مرز زرباطیه روان و عادی است.

بهرام‌نیا افزود: متاسفانه امروز شاهد کشته شدن تعدادی از زوار ایرانی در کشور عراق و در مسیر بدره عراق بودیم که کام همه ما را تلخ کرد، انتظار است پلیس راه کشور عراق در خصوص هدایت و کنترل سرعت خودروها نظارت بیشتری داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به روند افزایشی ورود زائران به مرز مهران گفت: به‌ واسطه تعطیلات پایان هفته از فردا شب بر تعداد زوار افزوده می‌شود، لذا از هم‌اکنون وسایل نقلیه لازم و کافی در پایانه زرباطیه پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر نرخ کرایه‌ها صورت گیرد، اضافه کرد: اقدام خوب مدیر پایانه زرباطیه در باز کردن دو درب جدید با توجه به حجم خروجی امروز از مرز مهران و تسهیل در تردد زوار قابل تقدیر است.

وی در پایان خواستار همکاری در خصوص کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی ایران برای کمک به جابجایی زوار تا بدره شد و از آمادگی دستگاه‌های مختلف خدمات رسان در مرز زرباطیه برای خدمات رسانی به زائران خبر داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.