تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

موکب فرهنگی شین راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است

موکب فرهنگی شین راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است
ایلام‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف فعالیت های فرهنگی موکب بزرگ هنرمندان ایران و ایلام (شین) در استفاده از ظرفیت هنرمندان توانمند، تبادل و تعامل فرهنگی و بومی استان به دیگر نقاط کشور است.

علی هوشمند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه فرهنگی شین واقع در سه راهی کارَزان افزود: موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای دومین سال متوالی فعالیت های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و تجسمی در خدمت زائران است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های موکب فرهنگی شین تاکنون با استقبال خوب زائزان و هنرمندان همراه بوده است، افزود: در موکب شین برنامه هایی شامل اجرای تعزیه، سرود، شعرخوانی با گویش محلی و فارسی، نمایش فیلم سیار، کتابخوانی، عکاس خانه، دمام و سنج زنی، به تصویر کشیدن سویه مردمی اربعین و دیگر فعالیت های مرتبط با این ایستگاه فرهنگی انجام می‌گیرد.

هوشمند ادامه داد: ایلام به عنوان یک استان مرزی همزمان محل تردد زائران ایرانی به مقصد عتبات عالیات و باب الرضا برای زائران عراقی جهت زیارت امام هشتم است و اجرای اینگونه فعالیت های فرهنگی و هنری در مسیر تردد زائران ضرورت دارد.

وی اجرای این گونه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی را نوعی تبادل هنر و ادبیات استان ایلام با دیگر مناطق کشور و زائران و مسافران عراقی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) در کنار موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان و در نقطه طلایی و محل تلاقی مسیر رفت و برگشت زائران برپا شده است و یک توقفگاه برای رفع خستگی مسافران عتبات عالیات است که در هنگام استراحت در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان، به تماشای برنامه های ایستگاه شین نیز می پردازند.

ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است و در ایام اربعین افزون بر ۶۰ درصد زائران از این مرز عبور می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.