تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۰

استاندار: ایلام برای پنج سال آینده به قطب مهم تجاری تبدیل خواهد شد

استاندار: ایلام برای پنج سال آینده به قطب مهم تجاری تبدیل خواهد شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: استان ایلام به برکت زیرساخت های اربعین برای پنج سال آینده به قطب مهم تجاری و صادراتی در کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” در بازدید از قرارگاه رسانه ای اربعین(موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه) مستقر در مهران، منطقه آزاد مهران را یک ظرفیت بزرگ برشمرد و اظهار کرد: باید نگاه رسانه ها و افکار عمومی در خصوص استان ایلام برگرفته از مزایای اربعین و با نگاه حاکی از توسعه باشد.

 

وی افزود: استان ایلام باید در کشور به عنوان میدان مغناطیسی اربعین شناخته و حوزه نفوذ و جذب هرچه بیشتر زائران، مسافران و اعتبارات زیرساختی مرتبط با اربعین در استان افزوده شود.

 

استاندار ایلام یادآور شد: تلاش برای توسعه استان ایلام از نظر امکانات، تجهیزات، فضای فیزیکی و معنوی باید در دستور کار مسئولان، رسانه ها و هنرمندان باشد.

 

وی اضافه کرد: شهرک پایدارِ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دپوی تجهیزات موکب ها به عنوان یک زیرساخت مهم و زیربنایی در مهران برای اربعین تصویب شده و فرایند چگونگی احداث آن در دست مطالعه و بررسی است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ها و اقدمات دولت سیزدهم و رشد زیرساخت ها برای مردم ملموس و مشهود است، یادآور شد: اربعین ایلام را گرانیگاه، قطب و نقطه اتصال زائران و خادمان از همه اقوام و مذاهب شیعی و غیرشیعی و ادیان الهی شده و ایلام به برکت اربعین در جهان اسلام شناخته شده است.

 

بهرام نیا تاکید کرد: ایلام با توجه به توسعه زیرساخت ها، به قطب گردشگری تفریحی، تجاری و زیارتی تبدیل شود.

 

رییس ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: مهران باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی خود عنوان بهترین نقطه و انتخاب اول تردد زائران است و زیرساخت های اربعین و فرهنگ غنی مردم ایلام نکات منفی استان را کاهش خواهد داد.

 

به گفته بهرام نیا، مردم ایلام باوجود کمبودها و محرومیت ها اما همواره به نظام، انقلاب و اهل بیت (ع) وفادار بوده اند و اربعین به مردم ایلام عزت و سربلندی بخشید و به گذرگاه اول تردد زائران بدل شده است.

 

وی گفت: رسانه ها باوجود کمبود امکانات و تنها بر اساس علاقه و عشق به اهل بیت (ع) و تعصب استان ایلام برای اعتلای فرهنگ اربعین و انعکاس خدمات مردم و مسئولان به زائران فعال هستند و اخبار اربعین را انعکاس می دهند.

 

بهرام نیا ادامه داد: زیرساخت هایی چون مسجد، اقامتگاه، سرویس بهداشتی، حمام و راه های مواصلاتی در تمام شهرستان ها فراهم شده و همچنین زیرساخت های گردشگری زیارتی و تفریحی در استان افزایش یافت.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه ۳۲۰ میلیارد ریال برای بوستان های منتهی به مهران هزینه شده است، بر پیگیری احداث راه آهن و توسعه خطوط هوایی استان تاکید کرد.

 

رییس قرارگاه اربعین استان ایلام تاکید کرد: ایلام باید به عنوان پایتخت خادمان زائران اربعین حسینی در کل کشور شهره و نامگیر است و برای این منظور باید زیرساخت های اربعین استان تقویت یابد.

 

وی با بیان اینکه هر فرد ایلامی باید یک رسانه در انعکاس اخبار اربعین باشد، اظهار کرد: باید صحنه ها و حماسه های اربعین توسط خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران ثبت و ضبط و به تمام کشور مخابره شود.

 

رییس ستاد اربعین استان ایلام گفت: اربعین سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کردند و پیش بینی می شود اربعین امسال چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند.

 

به گزارش ایرنا، قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به منظور پوشش گسترده کنگره بزرگ اربعین در این استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.