تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

دادگستری ایلام عنوان دستگاه برتر کشور را کسب کرد

دادگستری ایلام عنوان دستگاه برتر کشور را کسب کرد
ایلام - قائم مقام دادگستری استان ایلام گفت: این داد گستری بخاطر رعایت شاخصهای قضایی، الزامات اجرایی و تکریم ارباب باب رجوع مقام دادگستری برتر در بین استان‌های کشور بدست آورد و مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت.

«افشار خسروی زاد» روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان آبدانان با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای دقیق فن آوریهای نوین در فرایند پرونده های قضایی، رعایت عالمانه معیارهای قضایی، تلاش برای حبس زدایی و کاهش پرونده های ورودی و استفاده درست از ظرفیت‌ های مصلحین و معتمدین در ۱۵ ماهه گذشته زمینه رضایتمندی مردم و ارتقاء تشکیلات قضایی استان ایلام بعنوان دستگاه برتر در بین ۳۱ دادگستری کل کشور شد.

وی مشاوره با نخبگان و بهره گیری از توان معتمدین و مصلحین را چراغ راه قضات و راهبرد دادگستری استان دانست و افزود: تکریم ارباب رجوع و احترام به افکار عمومی، کاهش حضور فیزیکی مردم در محاکم قضایی و الکترونیکی کردن پرونده های قضایی اولویت اول دستگاه قضایی در استان ایلام است.

جانشین رئیس کل داد گستری استان ایلام امنیت و آرامش در جامعه را پیشران توسعه و خون بهای شهدای گرانقدر دانست و گفت: وجود انتقاد سازنده مایه ترقی سازمان‌های اجرایی در تمام شئون جامعه و مورد قبول و پذیرش همه متولیان است اما ایجاد بی نظمی و تخریب اموال عمومی و سلب آسایش آحاد مردم با هر عنوانی غیر قابل قبول و با شدت با عوامل و بانیان و آمران آن برخورد قانونی خواهد شد.

خسروی زاد با تجلیل از نقش نخبگان و ایثار گران شهرستان آبدانان تصریح کرد: وجود تورم و بیکاری مفرط جوانان علت قسمت زیادی از مسائل و مشکلات آبدانان و دیگر مناطق استان ایلام بوده که لازم است مدیران ارشد استان و تصمیم گیرندگان ملی با جدیت و حساسیت خاص پیگیر رفع آن باشند.

امام جمعه آبدانان نیز در این مراسم گفت: حضور سازمان یافته و معنادار مسئولان اجرایی و قضایی و تقنینی در بین مردم علاوه بر تقویت حس امید آفرینی در جامعه بعنوان یک عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی و هزینه های اقتصادی حاکمیت را نیز به میزان بسیار بالایی کاهش می‌ دهد.

حجت الاسلام «محمد سوری» با اشاره به اهمیت منصب قضا در مکتب اسلام،اطهار کرد: شایسته است قضات با حمایت نهادهای بالادستی و نهایت شجاعت و توانمندی ضمن رصد و پایش کانون‌ های جرم افزا و تعقیب مجرمین، فضا را برای مردم آرام و برای هنجارشکنان قانون گریز ناامن سازند.

در ادامه این مراسم که با حضور مدیران اجرایی و معتمدین مردمی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار آبدانان نیز گفت: توسعه و پیشرفت، عمرانی و اقتصادی این شهرستان در گرو مشارکت جمعی و امنیت فراگیر است که امیدواریم با معاضدت فرهیختگان و معتمدان طوایف و تلاش دلسوزان در آینده شاهد شتاب چشمگیری در روند عمران و آبادانی شهرستان خود باشیم.

«محمد رحمانی» از افزایش ۲ برابری اعتبارهای آبدانان در سال‌جاری خبر داد و افزود: کلیه مشکلات مبتلابه و پیشنهادات راهگشای شهرستان جمع بندی و به مبادی ذیربط منتقل شده که با نظر موافق شخص استاندار در دست پیگیری است که امیدواریم در سفر آتی رئیس به استان تصمیم‌های سرنوشت ساز و خبرهای مسرت آمیزی در زمینه های نفت و گاز، صنعت، کشاورزی و تونل و فرودگاه در آبدانان باشیم.

در پایان با تقدیر از زحمات دوساله عارف رشنوادی، مجید هاشمی بعنوان رئیس جدید دادگستری آبدانان معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.