تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

رئیس جمهور:

اربعین به جریان فراگیر تبدیل شده است

اربعین به جریان فراگیر تبدیل شده است
بیرجند - رئیس جمهور گفت: اربعین یک جریان بسیار فراگیر به گستردگی همه جهان اسلام است و سانسور امپراطوری رسانه‌ای بیگانه نمی‌تواند جلوه عظیم راهپیمایی اربعین را پنهان کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان دارالتقریب درمیان در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه اظهار کرد: بگذارید رسانه‌های بیگانه و امپراطوری خبری رسانه‌ای دشمن، نام اربعین و این جلوه عظیم راهپیمایی کربلا، ایران و همه جهان اسلام را سانسور کنند اما مگر می‌شود این حق و آرمان خواهی را منکر شد؟

وی افزود: سعی کردند نامی از حسین نباشد، زیارت حسین را قدغن کنند، قبر حسین بن علی را ویران کنند؛ مگر توانستند حسین را از دل‌ها ببرند چرا که در این عالم خداوند متعال برای نفس مطمئنه اراده کرده است.

رئیس جمهور گفت: امام حسین همه چیز خود را در راه خدا داد و ما جایگاه ایشان و یارانشان را نمی‌دانیم اما خداوند جایگاهی به او داده که همه کاره در این عالم و آن عالم، حسین است.

وی ادامه داد: جریان عاشورا در طول تاریخ ادامه‌دار بوده و انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی است که از رشادت‌های امام حسین (ع) آموخته شد.

آیت الله رئیسی گفت: مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) این بود که معروف‌ها گسترش یابد و نهی از پلشتی‌ها، زشتی‌ها و ظلم شود تا دین جدش زنده بماند لذا اگر عاشورا نبود پوسته ای از دین باقی نمی‌ماند پس امروز اگر قرآن و نماز می خوانیم و متدین هستیم به برکت عاشورا و خون شهدا است.

وی گفت: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و نیز یادآور ظلم ظالمان و ستمگران، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت است.

عاشورا به همه عصرها و نسل‌ها منتقل شد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عاشورا دو صفحه نورانی و ظلمانی دارد عنوان کرد: صحفه نورانی شامل شجاعت، ایثار، وفا، توکل، ایمان، صبر و استقامت در راه خداست و تابلوی پیش روی انسانیت بوده که از سوی خداوند متعال ترسیم شده و با شهادت امام حسین (ع) برای همه عصرها و نسل ها به جا مانده است.

وی افزود: در این تابلوی زیبا همه مظاهر عالی انسانی دیده می شود لذا از خودگذشتگی و از فرزند گذشتن برای اتمام حجت با دشمن زیباترین این نقش ها است.

رئیسی یادآور شد: تابلوی عاشورا توکل، تسلیم و رضای خداوند بوده و زیباترین جلوه‌های زندگی یک انسان عارف سالک الی الله را در این تابلو می توان دید.

وی گفت: شهادت چند فرزند مقابل چشمان یک مادر، خواهری که بیشترین ظلم ها بر او و بستگانش شده اما آنچه بر زبان جاری می کند سراسر توکل به خدا است که نشان از وفاداری به خداوند دارد.

رئیس جمهور گفت: اربعین نه فقط برای سال ۶۲ هجری قمری بلکه برای همه زمین و زمان صفحه ظلمانی دارد که جنایت هولناک است و انسان نمی داند چرا نسبت به کودکان ظلم و ستم روا شد یا به سر بریده هم رحم نکردند.

وی با اشاره به اینکه انسان از این همه ظلم و جنایت نسبت به بهترین خلق خدا شرمسار است افزود: اربعین نمادی است که بشریت باید راه حق و باطل را بداند و انسانیت را از جنایت تشخیص دهد تا راه را از چاه بازشناسد.

رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز ما را دور هم در این اجتماع جمع کرده، اعتقاد به خدا، قرآن و اعتقاد به رسالت و نام حسین است گفت: امام حسین (ع) مظهر وحدت و انسجام است.

وی خاطرنشان کرد: کسی نیست که دل در گرو دین داشته باشد و به آن حضرت عشق نورزد؛ شیعه و سنی هم ندارد، نقطه مشترک همه مسلمانان جهان عشق به اهل بیت عصمت و طهارت است.

راهپیمایی اربعین جلوه اتحاد مقاومت اسلامی است

رئیس جمهور گفت: امروز روز اربعین حسینی است؛ شیعه و سنی با گویش‌های مختلف از کشورهای مختلف در راهپیمایی عظیم که جلوه اتحاد مقاومت اسلامی است به نام حسین بن علی (ع) گرد هم آمدند و  اجتماع بیش از ۲۰ میلیون نفر در یک نقطه بزرگترین اجتماع جهان و بی نظیر است.

وی ادامه داد: این دست قدرت خداست چرا که دل‌ها در دست خداوند متعال بوده که آنها را متوجه حسین کرده است.

آیت الله رئیسی گفت: این اتحاد و انسجام امت اسلامی که همه مذاهب، زبان ها، اقلیم ها و گویش‌های مختلف را شامل شده، جلوه ای است که عصر ظهور امام زمان (عج)، تمدن و مدنیتی به نام دین و ارزش‌های الهی را نوید می‌دهد و بیشترین حضور مربوط به جوانان است که تمدن اسلامی را نوید می‌دهد.

وی افزود: اربعین ریشه، هویت، غایت و نهایت ما در شکل گیری تمدن اسلامی است که با مدنیتی به نام دین رقم می‌خورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اربعین تجدید پیمان با امام حسین و آرمان بزرگ مبارزه با ظلم، ستم و عدالت خواهی در عالم است گفت: اربعین داشتن شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حق خواهی است.

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

وی همچنین رفع تنش‌های آبی در شهر و روستا را از نیازهای اولیه هر منطقه عنوان کرد و افزود: تاکنون گام های خوبی برای شهرستان درمیان در این زمینه برداشته شده و در شرایط سخت آب و هوایی از گاز رسانی به روستاها نیز دریغ نشده تا وضعیت پایداری برای روستاها ایجاد شود.

رئیسی عنوان کرد: در سطح کشور برنامه ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا آبرسانی شود و تا امروز سه هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شد که با قوت ادامه دارد.

وی گفت: امروز که اعلام شد ۱۰۰ درصد شهرستان درمیان گازرسانی شده، باعث خرسندی است و روستاییان حتی در مناطق کم جمعیت می توانند از گاز استفاده کنند، برای ساخت حدود ۲ هزار مسکن در شهرستان درمیان اقدام شده که نشان می دهد کار با قوت ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: برای مسئله اشتغال امکاناتی در شهرستان وجود دارد که باید فعال شود، کارخانه سیمان فعال است و کارخانه قند هم تجهیزات کامل آن تامین شده اما مسئله تولید است چون به خاطر کمبود نزولات آسمانی مشکل تولید چغندر قند وجود دارد که تلاش می کنیم با همت مسئولان استانی این کارخانه تعطیل نباشد و راه اندازی شود.

وحدت و انسجام بین شیعه و سنی عامل توسعه شهرستان درمیان است

وی اضافه کرد: وحدت و انسجام بین شیعه و سنی موجب توسعه شهرستان درمیان می‌شود و همه در این مسیر همت دارند لذا نباید اجازه داد افراد بدخواه در صفوف به هم فشرده وارد شوند و از آنجایی که شعارهای فریبنده اثرگذار نبوده، مردم شهرستان درمیان بر مواضع انقلابی خود پایدار هستند.

آیت الله رئیسی متذکر شد: مبادا سخن و کلامی گفته که باعث تفرقه و جدایی شود لذا همواره بر وحدت و انسجام باید تاکید کرد و نگاه تقریبی بسیار پسندیده و باعث خوشحالی است.

وی گفت: امروز افتخار داریم که کشور ما کشور امام حسین (ع) است و به تعبیر سردار شهید سلیمانی ما ملت امام حسینیم، ده ها شهید درمیانی، صدها شهید خراسان جنوبی و هزاران شهید ایران با نام یا حسین رفتند و از کشور دفاع کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت امروز به برکت خون شهیدان ایجاد شده افزود: حضور مردم در مراسم حج قدرت آفرین بوده همچنین ایثار و از خود گذشتگی شهدا و حضور مردم در صحنه‌های ملی و مذهبی همچون ۲۲ بهمن قدرت خلق می کند.

حضور مردم در صحنه قدرت خلق می‌کند

وی گفت: این قدرتی است که به پشتوانه آن دشمن نمی تواند متعرض آب و خاکمان شود نه اینکه نخواسته باشد، زیرا مردم در صحنه آماده خطر کردن هستند و این مسئله به کشور و نظام قدرت داده است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: خون شهدا امتداد ثارالله و عاشورای حسینی است اما ما هم باید جایگاه خود را بشناسیم و بدانیم که در کدام جبهه هستیم پس باید در صف بندی با بصیرت و حضور به موقع بدانیم و بتوانیم از نظام دفاع کنیم.

وی با اشاره به این سخن شهید سلیمانی که کشور حرم است گفت: اگر این حرم بماند دشمن هیچ تعرضی نمی تواند داشته باشد.

رئیس جمهور به دستاوردهای نظام اشاره کرد و گفت: کارهای زیادی در این مدت علیرغم همه دشمنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها انجام شده و خراسان جنوبی و درمیان امروز با گذشته قابل قیاس نیست در عین حال  که کارهای فراوانی باید انجام شود و همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند تقویت ایمان و ایجاد امید در دل‌ها رمز موفقیت بوده، هست و خواهد بود.

ملت ایران از تهدیدها فرصت می‌سازد

وی افزود: باید تلاش کنیم و هنر بزرگ ملت ایران این است که از تحریم‌ها و تهدیدها فرصت‌ها می‌سازد و تاکنون فرصت‌های زیادی ایجاد کرده که موجب شگفتی برای بعضی کشورهاست که این میزان را پیشرفت را می‌بییند و به هیچ عنوان نباید خسته و ناامید شد.

آیت الله رئیسی گفت: هیچ کسی نباید خستگی، ناامیدی و توقف به خود راه دهد لذا باید با دل امیدوار و اعتقاد به خداوند، اولیای او، نگاه به شهیدان و آرمان های بلند آنها حرکت را روز به روز افزون و تلاش را مضاعف کرد که کارهای انجام شده به کمال نزدیک و نزدیک تر شود.

وی عنوان کرد: اگر در زمان خودش کارها انجام می‌شد هزینه کمتر و منافع بیشتر بود اما اکنون باید تلاش کنیم عقب ماندگی ها جبران شود و حرکت های خوبی صورت گیرد.

رئیس جمهور در ادامه سومین سفرش به خراسان جنوبی که همزمان با اربعین حسینی انجام شد، به شهرستان دارالتقریب و مرزی درمیان سفر کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.