تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

موکب شین یک قدمگاه و پاتوق فرهنگیست

موکب شین یک قدمگاه و پاتوق فرهنگیست
نگاه اقتصاد - حسن اسدی نیا گفت: موکب شین یک قدمگاه و پاتوق به منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران ابا عبدالله الحسین «ع» است.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موکب شین را یک قدمگاه و پاتوق به منظور ارائه خدمات فرهنگی هنری به زائران ابا عبدالله الحسین «ع» دانست و اظهار داشت: این موکب فرهنگی هنری سال گذشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،حوزه هنری و بسیج هنرمندان، مجوز فعالیت خود را اخذ کرد.

 

حسن اسدی نیا با عنوان این مطلب که موکب شین سال گذشته برنامه‌های فرهنگی هنری خود را در تونل دوقلو به زائران ارائه می داد ،تصریح کرد: در اربعین سال‌جاری این موکب در سه راهی کارزان از چهارم شهریور ماه برپا شد و تا شانزدهم شهریور خدمت رسانی فرهنگی به زائران ادامه دارد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد : اجرای برنامه های فرهنگی هنری در این موکب هر روز از ساعت ۴ عصر آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد.

 

اسدی نیا، از اجرای نمایش های خیابانی و تعزیه در موکب شین خبر داد و گفت: اجرای برنامه های ؛ نقالی، گروه سرود ، سنج و دمام، شعر آئینی، خوشنویسی ادعیه و قرآن، قطعه نویسی، حک ادعیه ها با شابلون بر روی شال هایی که هنر دَست هنرمندان موکب است ، برپایی نمایشگاه عکس های اربعینی، اهدای کتاب و ادعیه، استقرار سینما سیار و پخش فیلم از دیگر برنامه‌های موکب شین است.

 

وی استقبال زائران از پخش فیلم های سینما سیار را پرشور عنوان کرد و یاد آور شد: بعد از اذان مغرب سینما سیار مستقر در موکب شین فعالیت خود را آغاز می کند و شاعران آئینی نیز با حضور در موکب به اجرای برنامه می پردازند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،خاطر نشان کرد: در پایانه برکت و در محل استقرار موکب ها تعداد ۴۰ قطعه عکس با موضوع اربعین بصورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

حسن اسدی نیا با اشاره به هنر خوشویسان ایلامی،گفت :متراژ بالایی از دیوارهای پایانه برکت توسط هنرمندان ایلامی رنگ آمیزی شد و توسط خوشنویسان دیوار نویسی با موضوع اربعین انجام شد.

 

وی با عنوان این مطلب که مختصری از خدمات فرهنگی هنری ارائه شده در موکب شین در مبادی ورودی و خروجی استان ایلام از قبیل؛ ورودی دهلران ،ایوان و حتی مهران ارائه می شود ،گفت: با هم افزایی صورت گرفته در سال جاری ظرفیت فرهنگی موکب ها با همکاری دیگر ادارات فرهنگی استان ارتقاء یافت.

 

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان زائر ،گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در راستای ارائه خدمات فرهنگی به زائران کتاب هایی با موضوعات مرتبط ارائه می کند که جای تقدیر دارد.

 

وی خدمت به زائران حسینی را افتخار و عنایت ابا عبدالله الحسین «ع» دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم خادمان لایقی برای زائران با ارائه خدمات فرهنگی هنری باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.